26 Şubat 2010 Cuma

KANDİL SİMİTİ...

Eveeeet şimdi tarifine geldik:))

Uzuuun zamandan beri bu kurabiyelerden yapmadığım aklıma geldi, kandil vesilesiyle özlemimi giderdim:) Çokta güzel kıyır kıyır oldular, çerez gibi arka arkaya yedim, şu anda da koydum bir tabağa hem yazıp hem yiyorum:)) Canımız çekti demeyin sizde yapın hemen..

Vereceğim ölçüden 3 tepsi simit çıkıyor oldukça bol oluyor ve mayasız olduğu için de hiç bayatlamıyor..

Malzemeler..

1 paket erimiş margarin.

1 su bardağı zeytinyağı.

1 su bardağı yoğurt.

1 tatlı kaşığı tuz.
1 tatlı kaşığı mahlep.

3 yemek kaşığı şeker(isterseniz ağız tadınıza göre tuzunu çoğaltıp şekerini azalta bilirsiniz)

Yarım paket kabartma tozu.

Aldığı kadr un(ben 5 su bardağına yakın kullandım)

Açıklama: İçinde yumurta kullanılmıyor sadece üzerinde 1 yumurta beyazı kullanıyoruz..
Üzeri için:

1 yumurta beyazını biraz çatalla çırpın ve içine biraz su ilave edip yine çırpın yumurta beyazı ilk halindeki gibi bir bütün olmasın.

Susam..
Bütün malzemeyi karıştırıp un ve kabartma tozunu ilave ederek yoğurun.

Kurabiye hamuru kıvamına gelince hamurdan parçalar kopararak ince şeritler yapıp simit şekli verin.

Bu şekilde hazırlayıp daha sonra simitlerinizi yumurta beyazına barıp sonra susama batırın elinizle üzerindeki yapışmamış susamları silkeleyerek tepsiye dizin.

180 derece ısıtılmış fırında pembeleşene kadar pişirin.
Ben bir tepsisini haşhaşlı yaptım isteğe göre susam çörekotu haşhaş kullanabilirsiniz..
Şimdiden Afiyet olsun.
Güzel bir hafta sonu geçirmenizi dilerim. Hoşçakalın...

12 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Melek Hanım Merhaba, kandil simitlerinizin dün görünüşü çok hoştu bugün tarifi geldi.Ama malzemeleri okurken kaç yumurta var göremedim.Yapılışındada iki kere yumurta beyazı var ben mi atlıyorum sarısı kullanılmıyor mu ? İyi hafta sonları .Sevgiler.Mine

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık dediğin gibi bu tarifin tam zamanı. Hayırlı cumalar...

Elifin Terazisi dedi ki...

Ellerinize sağlık, ben mahlepte koyuyorum, sevgiler:)

sarımutfak-hande dedi ki...

ayyy süperler
ellerine sağlık canımcım
mutlu haftasonları

meleginmarifetleri dedi ki...

mine hanım tarifde açıklama olarak yazdım şimdi içinde yumurta yok 1 yumurta beyazını üzerinde kullanıyoruz o kadar:))
Hoşçakalın.
Elifcim bende mahlep kullandım ama yazmayı unutmuşum iyiki hatırlattınız hemen yazdım:))
Güzel günler dilerim..

Gönülünce dedi ki...

Mahlep kokusunu kandil simitlerinde çok seviyorum nefiss bir lezzet...Ellerine emeklerine sağlık Melekciğim...
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com

Betül dedi ki...

geçmiş kandiliniz mübarek olsun ellerinize sağlık..

Unknown dedi ki...

Kandil simitleri nefis görünüyor.Ellerine sağlık hemşerim.
Geçmiş kandilin mübarek olsun....

angel dedi ki...

merhabalar adaşım...geçmiş kandılını kutluyorum.ellerıne sağlık kandıl sımıtı çok hoş gözukuyor...
arkadaş lıstemdesın...ayrıca facedekı sayfanıda ekledım.bende beklerım...

HÜLYA dedi ki...

ellerine sağlık melekçim bayılırım kandil simidine.. Mis kokusu harika kıvamı ile sevmeyen varmı bilmiyorum . Afiyet şeker olsun tatlım benim için de ye olurmu

Yaren dedi ki...

Simitler lezzetli görnüyor birde hepsine ayni sekli yani ayni büyüklükte yapmisin,harika .Ellerine saglik canim,afiyet olsun.Sevgiler.

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerinize sağlık nefis görünüyorlar...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...