9 Temmuz 2009 Perşembe

BİSKÜVİLİ PASTA...

Havalar fevkaladenin fevkinde ısındı, sabahtan akçama cırcır böcekleri durmaksızın ötüyorlar sıcaklardan tek memnun olan canlı onlar olsa gerek:)

Bugün sabah sabah moralim bozuldu, melihi kuran kusuna gönderirken bahçe kapımdan baktım bizim sokağın yavru kedileri koşuşuyor birisi yerde yatıyordu ama kıprdamadığını farkettim. Melihe o kedi ölmüşmü oğlum dedim evet anne araba ezmiş dedi onu gönderdim dışarı çıktım birde baktımki biraz ötede ikinci yavruda ezilmiş annesi ve diğer iki kardeşte onların yanından ayrılmıyorlar.

Gittim bir eldiven giydim bir poşet aldım sinekler tepelerinde vızır vızır dolaşıyor onları poşete koyayım diye yanların gittim hemen anne kedi yanıma geldi elleme dercesine bana tıslıyor ama çare yok aldım onları poşete ağzını bağladım kenara koydum bu sefer'de poşetin etrafında miyav miyav dolanıyor, Allahım analık nasıl bir duygu yarabbim hayvan bile olsa ölmüş yavrusunu bırakamıyor.

Bisküvili pastayı bu konuya bağlayamam tabiiki hiç bir ilgisi yok, aslında bu pastanın tarifini yazmak için oturdum ama bu olaya duyarsız kalamadım..

Sıcaklarda en güzel pasta bence bisküvili pasta en önemlisi fırın olayı yok ki mutfak dahada ısınmasın..

Malzemeler.
4 su bardağı süt.
2 yemek kaşığı un.
2 yemek kaşığı nişasta.
2 yemek kaşığı kakao.
7 yemek kaşığı şeker.

Hepsi beraber muhallebi gibi pişirilir ocaktan alıp biraz soluklanması beklenir. İlk sıcaklığı çıktıktan sonra içine 1 paket taze krema boşaltılıp mikserle çırpılır.

Borcam tepsiye(en büyük boyun bir küçüğü) petibör bisküviler dizilir üzerine kremanın yarısı dökülüp kaşıkla düzeltilir.

Kremanın üzerine ikinci sıra bisküviler dizilir kalan krema üzerine dökülüp oda sıcaklığına gelene kadar bekletilip daha sonra üzerini streçle kapatarak buzdolabına kaldırılır.

Ben üzerine yağ, şeker ve cevizle kavurduğum kadayıfla süsledim çok lezzetli oldu sizler istediğiniz gibi süsleyerek servis edebilirsiniz..

Dolaptan çıkarıp soğuk soğuk yemesi çok güzel oluyor...
Afiyet olsun...
meleginmarifetleri@hotmail.com

13 yorum:

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Soğuk soğuk süper olur bu sıcak havada. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Gonca dedi ki...

Ay yavrum kıyamam çok üzüldüm bizim bahçede de yavrularıyla bir anne kedi var hayvan değil sanki nasıl üzerlerine titriyor..
Melekcim ellerine sağlık kadayıflarla çok lezzetli olmuştur pasta, bu arada bıraktığın yorumdaki güzel dileğin için çok teşekkür ederim. Dilerim sen de bir ömür boyu sevdiklerinle çok mutlu olursun.

Zehra Gürgen dedi ki...

Melekcim bisküvii pastan çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık canım

Kediciklere çok üzüldüm.Benim bahçeye gelen kedilerden biride iki tane yavruladı.Besliyor onları, heryerlerini yalayarak temizliyor ve satlercede oynuyor.Onları izlerken bazen annelik duygusu olmayan insanları düşünmeden duramıyorum.
Kedi kedi haliyle analığını nasılda yapıyor...

hdidem95 dedi ki...

canım vallahi eriyeceğiz yanıyoruz valla tatilede erken çıkmışım zaten ne pişmanım ellerine sağlık pastan nefisss sevgiler

peynir hösmelimi dedi ki...

ellerine saglik benim hayvan sever arkadasim.
Iste hayvan bile yavrusunun etrafinda nasilda dönüyor degilmi.ne yazikki insanlar dogurduklarini cöpe atabiliyorlar:((
Sevgiler canim.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Yazık o kediciklere... Keşke herkes senin gibi duyarlı olsa Melek'ciğim...

Büskivili pastanın süslemesi hoş olmuş... Ellerine sağlık sevgiler...

müjde dedi ki...

Serin serin pek iyi olurdu şimdi.Ellerine sağlık Melekciğim.Sevgiler...

gelincik dedi ki...

BENDE BİSKÜVÜLÜ PASTAYI SIK YAPARIM AMA HAZIR KREMA HİÇ KULLANMADIM
TADINI MERAK ETTİM
ELLERİNE SAĞLIK BU ARADA ARKADAŞ LİSTEME EKLEDİM HABER VERMEK İSTEDİM
SEVGİLER

gülay dedi ki...

canım ellerine sağlık..

sevgiler...

bir dilim bir tutam dedi ki...

Melekcim herkesin bildigi bu kolay biskuvili pastaya kadayif ekleyerek cok farkli ve cok ilginc bir lezzet yakalamissin.Bravo vallahi....Tesekkürler

Adsız dedi ki...

ellerine saglık bu pasta harika tam yazlık ..kayserili güler

Adsız dedi ki...

ellerine saglık bu pasta harika tam yazlık ..kayserili güler

dostkokusu dedi ki...

kavrulmuş kadayıf ıyı fıkır hıç aklıma gelmemıştı dıger tatlılardada kullanılabılr;denıycem elınıze saglık
fıruze

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...