3 Ekim 2007 Çarşamba

SOBE... VE İFTAR MENÜSÜ...


Sevgili arkadaşım makarnacık beni sobelemiş konumuzda iftar menüsü hazırlamak. Ben’de düşündüm ve şöyle bir menü hazırladım bakalım beğenecekmisiniz?

İftariyeliklerimizle açılış yapalım...


İlk olarak EZOGELİN çorba

MALZEMELER:
1 su bardağı kırmızı mercimek
½ kahve fincanı bulgur
1 adet orta boy soğan
1 yemek kaşığı salça
2 yemek kaşığı tereyağı
1 tatlı kaşığı kuru nane
Tuz
Mercimek 4su bardağı su ile beraber pişirilir. Pişen mercimeğin içine bulgur ilave edilir 5 dakika kadar kaynatılır. Başka bir tavada tereyağı eritilir içine doğranan soğanlar koyulup kavrulur salça ilave edilir biraz çevirdikten sonra nane ve tuz ilave edilir ocaktan alınır.
Mercimeğin içine bu sos ilave edilir ve bir taşım kaynatıldıktan sonra, içine istenirse limon ilave edilebilir. Çorbamız servise hazırdır. Herkese hayırlı iftarlar diler AFİYET OLSUN derim.
Ara sıcak olarak PEYNİRLİ BOHÇA böreği ne dersiniz?


MALZEMELER…
6 adet yufka
1 yumurta
250 gr margarin
1 su bardağı su
İç malzemesi
150 gr beyaz peynir
150 gr lor peyniri
Margarin eritilir içine 1 su bardağı su ve 1 yumurta ilave edilir çırpılır
Yufkanın biri tezgaha serilir üzerine yağlı sudan sürülür, yufkanın dört kenarı ortaya katlanır, ve kare şekli verilir. Bu şekilde ortadan artı şeklinde dörde bölünür. Dört kare parça oluşur içine malzemeler koyulur ve zarf gibi kapatılan börekler, kapanan yüzü alta gelecek şekilde, tepsiye dizilir üzerlerine yumurta sarısı sürülerek 200 derecede ısıtılmış kızgın fırında kızarana kadar pişirilir. AFİYET OLSUN…
Ana yemek olarak sebzeli bir çeşit olmasını istedim ve PATLICAN KEBABI’nı seçtim


MALZEMELER..
4 adet patlıcan biraz şişmanlarından olursa daha güzel olur…
5 adet domates
1 adet soğan
400 gr kuşbaşı et
Sıvıyağ tuz karabiber
Patlıcanlar alacalı soyulur, iki parmak kalınlığında dilimlenir. Kızgın yağda kızartılır.etler kavrulur içine yemeklik doğranmış soğan ilave edilir kavrulmaya devam edilir. Domateslerin kabukları soyulur doğranır etlerle buluşturulur içine tuz, karabiber,1 su bardağı kadar su ilave edilir ve pişirilir(ben düdüklüde pişirdim çabuk piştiği için) Kızaran patlıcanlar borcama dizilir, üzerine pişen etler kevgirle yerleştirilir yeteri kadar da su ilave edildikten sonra kızgın fırında 20-25dk pişirilir. AFİYET OLSUN…
Bu yemeğin yanında CACIK çok yakıştığı için salata yerine cacık

düşündüm…
Zeytinyağlı olarak zeytinyağlı BARBUNYA da karar kıldım herkes bilir ama ben yinede şöyle bi özet geçeyim…

MALZEMELER…
1 kg barbunya
1 adet orta boy soğan
6 adet büyük boy domates
1 adet havuç
2-3 diş sarımsak
Zeytinyağı, tuz, 4 adet kesme şeker, su
Soğan yağda kavrulur küp doğranan havuçlarda kavrulur. İçine yıkanan ve bir taşım haşlanan barbunyalar üzerine doğranan domatesler ince kıyılan sarımsaklar tuz şeker su gerektiği kadar su ilave ederek önce açık ateşte kaynadıktan sonrada kısık ateşte pişirilir. AFİYET OLSUN…
Sofralarımızın olmazsa olmazı beyaz PİRNÇ PİLAVI kusura bakmayın resmi yok çekmemiştim..
Tatlımızda benim tarifini önceden vermiş olduğum
KADAYIF SARMA

iyi gider herhalde herkese AFİYET ŞEKER OLSUN bereketli sofralar….
Bende ADİGENİSEHİLAL'i sobeliyorum. Hadi bakalım Hilal sen neler hazırlayacaksın. Şimdiden kolay gelsin...

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...