3 Ekim 2007 Çarşamba

MARSHMALLOW ŞEKERLER...(YUMUŞAK KÖPÜK)

Evet üç gündür blogumu güncelleyemedim. Canım hiç bir şey yapmak istemedi, üzerimde bir kırıklık var havalar’danmı yoksa ramazan sebebiylemi bilemedim. Bende geçen hafta denediğim marshmallow tarifini bari vereyim dedim. Bu şekeri ilk olarak missçilek’in blogunda görmüştüm, sonra nihanınmutfağı (nino) denedi bende aşka geldim ve bu şekerin başına geçtim. Ama çok dar bir zamanda başlamışım, Melih’in okul saati geldi ve onu okula götürmek zorunda olduğum için yarım bıraktım ve tabiî ki benim şeker çöpe gitti.. aslında missçilek’in malzemelerini tam olarak teminde edememiştim bilmem artık ne sebepten dolayı olmadı. Ertesi gün malzemelerim tamam ve zamanımında bol olduğu anda yaptım ve oldu. Aslında biraz oyalayıcı ama şeker severler denesin derim…
İşte size marshmallow malzemeleri ve tarifi…..
MALZEMELER…
21 gr toz jelatin (ben çok zor buldum ilk denememde yaprak jelatin kullandım ama gramını tam olarak ayarlayamamıştım ilk seferde olmaması belki bundan diye düşündüm)
120 ml soğuk su
200 gr pudra şekeri (çok ince çekilmiş bulamazsanız siz üç kere değirmende çekin)
160 ml glikoz
60 ml su
Yarım çay kaşığı tuz
Vanilya ekstresi yada vanilya çubuğu
1 çay bardağı pudra şekeri (ince)
1 çay bardağı nişasta
İlk olarak jelatin derin bir kaseye dökülür.üzerine 120 ml soğuk su ilave edilir ve 10 dakika mikser ile bembeyaz köpük köpük olana kadar çırpılır. Dakikalara çok dikkat etmemiz gerekli.
Kalın tabanlı bir tencereye, glikoz su pudra şekeri tuz ve köpüren jelatin ilave edilir ve devamlı karıştırarak kısık ateşte pişirmeye başlanır. Bu arada çubuk vanilya kullanıyorsanız onuda ilave edinin. Karışım kaynayınca vanilyayı alın. Kaynamaya başladıktan sonra saat tutun ve tam 10 dakika sonra yada sıvı ölçer dereceniz varsa 240 derece olunca ocaktan alın( ben tam bu kayna esnasında ocağı kapatıp gitmiştim onun için kıvamı olmadı tarif tamamen uygulanmalı) karışım yoğunlaşmış ve rengi beyazdan kreme dönmüş olacak.
Derin bir kaseye aktarıp, mikser ile çırpmaya başlıyoruz.yine dakika tutun ve tam 15 dakika çırpın. Çırptıkça beyazlaşacak kabaracak vede çok yoğunlaşacak, mikseri bile zorluyor. Kabınızı sıkı tutmanız gerek. Eğer vanilya ekstresi kullanacaksanız bu aşamada ¾ çay kaşığı kadar ilave edin.
Artık sade marshmallow’larınız hazır içine 2 yemek kaşığı Antep fıstığı tozu koyarsanız şekerleriniz Antep fıstıklı olacaktır.
20 cm çapında bir borcamı çok hafif sıvı yağla yağlayın nişasta ve pudra şekerini karıştırın ve eleyin bu karışımın yarısını borcam dökün marshmallowu dökün(kaptan ve mikserden ayırmak oldukça zor oldu isterseniz ellerinizi biraz yağlayarak ayırın) en üstüne kalan şeker ve nişasta karışımını dökün ve elinizle düzeltin. Hiç bir şeyle üzerini örtmeden buzdolabına kaldırın ve 5-6 saat çıkarmayın. Dolaptan çıkınca biraz sert oluyor ama dışarıda durunca kendine geliyor ister mutfak makası ile ister bıçakla yada kalıplarla kesin ve çocuklarınıza yada şekeri çok seven büyük çocuklarınıza ikram edebilirsiniz. AFİYET ŞEKER OLSUN.

3 yorum:

İpek Kuscu dedi ki...

Merahaba Melek,
yaprak jelatin kullanmamalıydın.Ve ocağa jelatinli karışımı aldığında bırakıp gittiğini yazmışsın.Hepsi şekerin bozulmasına birer sebeb.Ben bu nedenle özellikle tarife uyulmasını gerektiğini belirtmiştim.Ben de ilk denemelerimde defalarca kez hüsrana uğradım.Ama sonuçta çocukların bayıldığı bir tad ortaya çıkınca çok da mutlu oluyor insan.Ellerine sağlık senin de.Görüşmek üzere.Sevgiler.

Adsız dedi ki...

maşmelllo yicemm ::D:D:D:DD:D:D:D:D:D:D:D:D:D
(halleyin içindeki yetmiyoda):D:D:D

Adsız dedi ki...

Reçetede hata olduğunu düşünüyorum. ısı 240C değil 240F olmalı. Buda yaklaşık 115C yapıyor.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...