25 Eylül 2007 Salı

SÜPERRRR PİZZAAA:))))


Evet şimdi merakla pizzamı bekleyenler sıkı durun geliyor. Pizzayı iftara zor yetiştirdim fırından çıkardım ve ezan okundu sıcak hatta kaynar olarak soframızda yerini aldı o kadar çabuk yemişizki resmini zor çektim pek özenli olmadı doğal olarak sofrada çekiverdim işte pizzam.. Bir fırın tepsisi için
MALZEMELER…
4.silme su bardağı un
2.5 su bardağı su
1 çorba kaşığı kuru maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı şeker
Maya biraz ılık su ile eritilir ve un şeker tuz maya ve su ile bir hamur yoğurulur normal yumuşaklıkta olmalıdır. Hamur biraz mayalanması için bekletilir, mayalanan hamur merdane ile açılır yağlanan tepsiye yerleştirilir.
Önce çatal ile delikler açılan hamura 4 çorba kaşığı kadar ketçap dökülerek her tarafına yayılır.Artık istediğiniz malzemeleri istediğiniz miktarlarda yerleştire bilirsiniz. Ben ilk olarak sosisleri, sucukları,salamları,(eşim birazında pastırma istediği için bir bölümüne pastırmaları yeşil biberleri domatesleri) en üstede mantarları yerleştirdim. Mantarları altlara koyarsak sulanıyor ve hamuru ıslatıyor. Bu şekilde hazır olan pizzayı 220 derecede ısıtılmış fırına koyalım pişmesine yakın rendelenmiş kaşarları koyup fırının üst rafına koyalım. Kaşarı ilk olarak serpersek kuruyor. Kaşarlarda eridikten sonra fırından alınan pizza servise hazır demektir.Allah herkese ağız tadı versin ve yapanlara AFİYET ŞEKER OLSUN….

1 yorum:

pozitif pembe dedi ki...

Çok güzel olmuş.Elinize sağlık..bende evde böyle yapıyorum ama son yapışımda bütün malzemeleri karıştırıp hepsini beraber döktüm çok lezzetli oldu ama ketçap yerine salça koyuyorum.Bide eğer akşam yiyeceksek soğan koyuyorum ve mısır enfes oluyo denemenizi isterim.Ben de yeni blogcuyum yüksek topuklar 77 blogumun ismi... sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...