24 Haziran 2015 Çarşamba

KÖFTELİ SARMA PATLICAN...

Köfteli patlıcan sarma..
 Patlıcan bana göre harika bir sebzedir şekilden şekile girer her türlüsü lezzetlidir... etli zeytinyağlı nasıl olursa olsun...

Benim közde patlıcandır ama kızarması da başka başka bi lezzet tabiiki...

Bu sefer kızarttığım patlıcanları köfteyle buluşturdum...
İstediğiniz miktarda patlıcanı soyup ince uzun dilimleyin tuzlayın acısının çıkmasını bekleyin...
Patlıcanların suyunu kağıt havlu ile kurulayın ve kızgın yağda kızartın...

Diger tarafta 300 gr kadar kıymanın içine  tuz karabiber rendelenmiş küçük boy bir soğan 1 diş sarımsak 2 dilim ekmek içi 1 çay kaşığı karbonat koyun ve iyice yoğurun...

Kıymadan ince uzun  köfteler hazırlayıp yağda hafifçe kızartın rengi döner dönmez alın çok kızarmasın kururlar...

Kızaran patlıcanların içine köfte koyun ve sarın..
Hazırladığınız patlıcanları cam kaba dizin ve üzerine rendelenmiş 3-4 domatesi biraz tuz ve yarım kesme şeker ilavesiyle pişirin hazırladığız patlıcanların üzetine dökün ve fırında 15- 20dk kadar pişirip sıcak sıcak servis edin..
Ben çocuklar sever diye patates kızartıp yemeğe ilave ettim..

Yanında pilav ve cacık yada salata ehh daha ne olsun...
Afiyet olsun.....

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...