2 Ağustos 2014 Cumartesi

UĞURBÖCEĞİ POĞAÇA....:)

Bugün kahvaltıya kardeşlerim ve yeğenlerim geldiler... Poğaçaları yuvarladım bitirdim sonra birden aklıma uğurböceği şekli geldi poğaçaların uçlarından biraz kafalık kopartıp hemen şekillerini değiştirdim..:)  
 Bu poğaçaları bizim ufaklıklarda pek sevdi büyüklerde..:) 

Malzemeler..
2 çay bardağı süt.
1  çay bardağından biraz az sıvı yağ.
3 yumurta.
3 yemek kaşığı şeker.
1 tatlı kaşığı un.
1 paket maya.
100 gr yumuşak tereyağı..
Aldığı kadar un..
Ugurböceği poğaça

Tereyağı hariç bütün malzemeleri yoğurun ve sert olmayan bir hamur elde edin....

Hamur güzelce yuğurulduktan sonra tereyağını ekleyip yağı yedirene kadar yoğurun ve hamurun üzerini örtüp mayalanması için ılık bir ortamda beklemeye bırakın...

Artık mayalan böceklere şekil vermek zamanı... İlk olarak üzerine yumurta sarısı sürdüm, ben  noktalarını yapmak için gördüğünüz aparatı kullanarak haşhaşla çalıştım belki siz daha değişik şeylerde bulabilirsiniz mesela dilim zeytin olabilir...

Ben üzerinin şekillerini verirken bu aparatı önce suya sonra haşhaşa batırıp yumurta sarısı sürülmüş böceklerin üzerine bastırdım.. Bütün noktaları bu şekilde yapıp çizgisi için yumurta sarısının içine bir miktar siyah gıda boyası ilave edip bıçakla çizdim..... Gözleri için karabiber kullandım....

Artık 200 derece ısınmış fırına verme zamanı geldi.....

Uğurböcekleri kızarana kadar pişirip fırından çıkartın afiyetle yiyin....
Yapanlar kolay gelsin yiyenlere afiyet olsun......
Hoşçakalın....

Ugurböceği poğaça

9 yorum:

Nuran er dedi ki...

sevgili melek hanım pileli baklavayı tesadüfen gördüm bayramda 5 kere tekrarladım yiyenler gerçekten çok memnun kaldılar.şimdi de uğur böceği görünümündeki poğaça ya hayran kaldım.en kısa zamanda denemeyi düşünüyorum. aynı sonucu elde edeceğime inanıyorum gerçek tende marifetli bir bayanmışsınız.Sevgilerle...

meleginmarifetleri dedi ki...

Nuran er hanım baklava tarifini beğenmeniz beni çok mutlu etti afiyet olsun emeğinize sağlık... inşallah poğaçalarımı da beğenirsiniz... kolay gelsin..

Adsız dedi ki...

Yağı sonradan katmadan yoğursak olmazmi acaba

Adsız dedi ki...

Kizima doğum günü yapacam konsepti ugur bocegi aklıma pogacayida ugur bocekli yapmak geldi ararken bu tarifinizi gördüm çok begendim acaba kaç tane çıkıyor pogacadan

Adsız dedi ki...

Bir gün önceden yapsam olurmu

Adsız dedi ki...

Bir gün önceden yapsam olurmu

meleginmarifetleri dedi ki...

Merhaba bu olcuden 20 tane çıkar tabiiki sayı büyüklüğüne göre degişir...

meleginmarifetleri dedi ki...

Yağı sonradan koymaniz poğaçanın dsha yumusak olmasını saglar..

meleginmarifetleri dedi ki...

Mayalı pogacalar aynı gün yapilmslıdir birgun onceden yaparsanız bayatlar..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...