5 Mart 2014 Çarşamba

ÇİKOLATALI KADAYIF (çikolatalı gofret tadında)

 ÇİKOLATALI KADAYIF (çikolatalı gofret tadında)
 Hanımlar işte çocuklarınıza gofret yerine yedireceğiniz nefis bir tarif........
Hemen denyin tadın lezzetine bakın..:) İçinde yağ ve başka hiçbir zararlı madde yok gönül ferahlığıyla çocuklarınıza yedirebilirsiniz............

Malzemeler..
100 gr kadayıf.. ( ben yaş kadayıf kullandım kavurdum kavrulduktan sonra tarttım 100 gr geldi)
2 paket bitter çikolata (bitter çikolata acı gelebilir isterseniz sütlü çikolata kullanın)
1 çay bardağı kırılmış kavrulmuş fındık...

  Kadayıfı pembeleşene kadar teflon tavada yağsız kavurun..

Diğer tarafta çikolatayı benmaride eritin.. Bir kapta suyu kaynatın bu kabın üzerine daha büyükçe bir cam yada porselen kaba çikolataları kırın ve su dolu kaba oturtun çikolataları ara sıra karıştırarak erimeye bırakın..
Eriyen çikolatayı kavrulan soğuyan kadayıfın içine dökün bütün kadayıf çikolataya bulanana kadar karıştırın.. İçinefındıkları da ekleyin karıştırın harcımız hazırdır...

 Karışan kadaıfları  istediğiniz büyüklükte bir kalıba doldurup şekil verin..
Ben ölçü kaşıklarının bir boyunu seçtim ve onunla şekillendirdim..
 Klıptan çıkan çikolataları yağlı kağıt üzerine çıkartıp dolaba kaldırın.. Bu beyazlıklar ne diye sorcak olursanız?? Ben bitter çikolata kullandığım için bizimkilere biraz tatı az geldi bende üzerinden biraz pudra şekeri serptim...
 Dolapta donan çikolataları minik kağıtların içine alarak servise hazır hale getirin............
Afiyet olsun....
Beğenip beğenmediğinizi bana yazarsanız sevinirim..;)
 ÇİKOLATALI KADAYIF (çikolatalı gofret tadında)
 Kolay gelsiin...

4 yorum:

Adsız dedi ki...

süper kurtarıcı tariflerden olmuş bayıldım sevgiler

Unknown dedi ki...

güzel bir fikir ellerine sağlık denemek lazım :)

Pembe Tatlar dedi ki...

Bende denedim çok beğendik ama arşivimde yayınlanmayı bekliyor :)
Ellerine sağlık :)

Alev dedi ki...

Buna benzer bişey ben de yapıyorum cok orijinal bir fikir ama zararlı birşey olmadığı konusunda ben kendimi de ikna edemiyorum çünkü içinde sonuçta paketlenmiş gıda olan çukulata kullanıyoruz. yani epey zararlı ama ben de yapıyorum buna rağmen eşim çok sevdiği için

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...