24 Şubat 2014 Pazartesi

AYÇİÇEĞİ ÇÖREK.....

 Ben kahvaltıta mayalı hamurla yapılmış hamur işlerine bayılırım, bu çöreği de geçen gün kahvaltıya gelen arkadaşlarım için yaptım........
Bu çöreğin iç malzemesini istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz...... İsterseniz pizza malzemeleri kullanarak değişik bir pizza olarak sunum yapabilirsiniz...
Malzeler..
3 su bardağı un.
Yarım paket yaş maya..
1 çay bardağı zeytinyağı.,
yeteri kadar su..
tuz 1 yemek kaşığı şeker..
Hamuru yoğurup mayalanmaya bırakın..
Mayalanan hamuru tepsinizin büyüklüğünde daire gibi açın..
Ortasına resimdeki gibi yuvarlak bir işaret koyun..
Bu yuvarlağı 8 eşit parçaya kesin..

Üzerine ben salçayı biraz şeker biraz karabiber biraz sirke ile bir sos yaptım ve onu sürdüm, siz isterseniz hiçbirşey sürmeyebiliriniz isterseniz ketçap yada sadece salça sürebilirsiniz..
Bu sosun üzerine beyaz peynir ve kuru domatesli harç koydum...
Ve o kestiğim uçları geri çevirerek hamurun altına sıkıştırdım...
Üzerine yumurta sarısı ve susam ile süsledim...
Piştikten sonraki durum budur arkadaşlar....
Yumuşacık nefis bir çörek haydi hemen mutfağa koşup hamur yoğurun derim....
Kolay gelsin yiyenlere afiyet olsun...

2 yorum:

Vesi dedi ki...

Много хубаво изглежда тази питка.
Поздравления за трудът.

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık harika olmuş bayıldım görüntüsüne sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...