16 Şubat 2014 Pazar

HOKEY POKEY (Hoki Poki) BAL PETEĞİ ŞEKERLEME...

Bal peteği şekerleme
Çok uzun zaman önce Hürriyet yazarı rahmetli Arman Kırım'ın (Allah rahmet eylesin çok sevdiğim bir yemek yazarıydı) yazısında görmüştüm o yıl bu yıldır bu şekerleme aklımdadır ama nedense bir türlü deneyememiştim.....

Geçen günlerde Home TV'de görünce yine aklıma takıldı ve sonunda denemeyi gerçekleştirdim... Sonuç Pek istediğim gibi omadı sebebi bir kaba değil mermerin üzerine döktüm ve şeker ince bir şekilde yayıldı kabarcıklar küçük kaldı..... Ama lezzetini beğendim, içeriği sadece şeker ve bal olmasına rağmen aşırı tatlı olmadı....

Malzemeler....
100 gr toz şeker..
4 yemek kaşığı bal..
2 yemek kaşığı su..
1;5 çay kaşığı karbonat...

Şeker bal ve su bir tencereye alınır ve hiç karıştırmadan sadece tebcereyi sallamak suretiyle şeker eriyene kadar eklenir....
Şeker eriyip köpük köpük açık kahverengi olunca içine karbonat ilave edilir............
Karbonatı şekere ekler eklemez şeker kabaracaktır hemen karıştırın çok fazla karıştırmayın köpükler sönmezin....
Şekerimizi önceden üzerie biraz sıı yağ sürdüğümüz yağlı kağıdın üzerine döküp soğumaya bırakacağız....
İşte böyle köpük köpük bir şekerleme ortaya çıkacak.......

Eğer siz yapmk isterseniz yağlı kağıdı cam bir kabın içine yerleştirip onun üzerine şekeri dökün benim şekerleme gibi yayılıp gitmesinler..;)

Soğuyan şekerlemeyi büyük bıçağın tersiyel yada çekiç gibi bir nesneyle vurarak parçalayıp hava almayacak bir kaba alın ve buzdolabında saklayın oda ısısında saklarsanız eriyebilir....

Yapıp yiyenlere afiyet bal şeker olsun...
Şimdilik hoşçakalın...........


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...