3 Ekim 2013 Perşembe

KIRMIZI BİBER REÇELİ...

Kırmızı biber reçeli..
 Kış ben geliyorum diye sinyalini vermeye başladı, reçel zamanı yavaş yavaş geçmek üzere ama kırmızı biberin son zamanarında belki sizlerde denemek istersiniz diye düşündüm...
Biberden reçel nasıl olur diye düşünebilirsiniz ama değişik tatlara açıksanız denemenizi tavsiye ederim...
Ben hiç tatmadan sadece biberden reçel nasıl olur acaba merakıyla yaptım bu reçeli ama ben beğendim çünkü tatlı ve acıyı birlikte yemeyi seven biriyim..:) kahvaltıda hem acı biber hem domates hem de reçeli birikte yerim..:) Reçelsiz kahvaltı asla yapamam ama acıyıda severim, yani bu reçel hem acıyı hem tatlıyı bünyesinde barındırdığı için tam benlik oldu.....
Malzemeler...
5 tane salçalık kırmızı biber..
14 tane acı sivri kırmızı biber....
2,5 su bardağı şeker..
1,5 su bardağı su..Yarım limon suyu..
Kırmızı biber reçeli..
 Biberleri küp küp doğrayın üzerine şekerini ilave edip 2-3 saat bekletin..
Bekleme süresinin ardından üzerine suyunu ekleyip ocağa koyup kaynamaya bırakın...

 Önce kısık ateşte sonra orta ateşte40 dk kaynatın ocaktan indirmeye yakın limon suyunu ekleyip bir taşım kaynatıp oacaktan alın...

Kırmızı biber reçeli..
 Sıcak sıcak kavanozlara doldurup kapaklarını kapatın ve soğumaya bırakın...
İşte reçeliniz hazır Afiyet olsun..

Kırmızı biber reçeli..

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...