16 Mayıs 2013 Perşembe

KANDİL SİMİT'i.............REGİP KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN....

Kandil simiti
Üç ayların habercisi mübarek Regaip Kandili geldi..............

Adettendir kandillerde mutlaka evde helva lokma tatlı vs.bişeyler yapmak konu komşuya dağıtmak hayır bolluk bereket olur... Ben de bugün kandil simit'i yaptım, eminim sizlerin de kandil simit'i tarifleriniz vardır....Ben bu tarifi ilk kez denedim, televizyonda bir usta anlatmıştı..........

Ustanın tarifinde öyle fazla margarin vardı ki ben bu miktarı yarıya çektim....
500 gr un..
250 gr margarin (usta 500 gr demişti)
3 yumurta.
2 yemek kaşığı şeker.
1 tatlı kaşığı tuz.
1 tatlı kaşıı mahlep.
1 paket yaş maya.
Az su...
 Un yumuşak margarin şeker tuz yumurta maya (maya ıslatılmıyor içine ufalanıyor) mahlep bütün malzeme kaba alınır ve yoğurmaya başlanır...

Yoğurma sırasında çok az su ilae edilir ve yuuşak olmayan bir hamur elde edilir...
Yoğurduktan sonra hemen ince uzun rulolar yapılır ve 4 parmağımızın üzerine sarılıp koartılır ve iki ucu biraz ezerek birleştirilir........
 Bütün hamura simit şeklini verdikten sonra su doldurduğumuz kabın içine simitleri batırıp çıkartılır..........
 Suyunu sarkıttıktan sonra susamın içine alınır ve susamlanır........
Artık simitler tepsiye dizilp 170 derece ısınmış fırında pişirirlir.........
Çok fazla kızarmayın benim tepsinin kenarında kalanlar biraz kızarmışlar..:(

Kandil simiti
Afiyet olsun..........

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...