22 Ocak 2013 Salı

SUSAM DÖVMESİ........


susam dövmesi
 Çocukluğumda en çok ananemlerde yediğim ve çok sevdiğim bir tattır bu susam dövmesi.......
Amaaan nesi varmış ki bunun diyebilirsiniz ama eskilerden böyle denmezdi, daha doğrusu çok daha eskilerde..........
 Annemlerin çocukluk yıllarında yemek arkasından tatlı olarak gelirmiş sofralara.....

Babadağı bilenler bilirler eskilerden yaz gelmeden önce yaylalara göçerlerken koca dibeklerde susamlar dövülüp susam dövmesi yapıp tencerelere basarlarmış;  işin gücün arasında hazır bir tatlı olurmuş ellerinin altında......

Geçen günlerde çook uzun zamandan beri unuttuğumuz bu lezzet geldi aklıma, hemen işbaşına geçtim şip şak yapıverdim..:)

Bunun için ne lazım derseniz? İşte malzemeler her an elinizin altında olan şeyler...

Susam kuru yufka (eğer yoksa galeta unuda olur) ve isteğe bağlı olarak şeker yada pekmez....

Susam kokusu çıkana kadar kavrulur...

Susamın ölçüsü kadar kuru köy yufkası da ufalnır ve tavada bir kaç kez çevrilir kokulandırılır...
susam, şeker, yufka
Annemlerin evinde susam ve ekmek dibekte dövülürken içine şeker eklenmezmiş çünkü dedem bunu pekmezle karıştırıp yemeyi severmiş, o zaman evdekilerde öyle yemek zorunda kalırlarmış.... O yıllar ataerkil yıllar tabiiki............

Ama annem bize şekerlisini yapardı bende öyle yaptım...

Susam ile yufkayı rondoda çektim içine birkaç kaşık şeker koyup biraz daha çektim ve işte bu susam dövmemiz hazır..
Aman dikkat bir kaşık yedikten sonra arkası geliyor...:)

1 yorum:

Unknown dedi ki...

Bayılıyorum böyle nostaljik lezzetlere.. Benzer bişey bizde de vardı,duygulandım! Ellerinize sağlık,sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...