16 Şubat 2011 Çarşamba

ŞEKER PANCARI TURŞUSU...

Bu güne kadar şeker pancarıyla hiç tanışmamıştık:) 1 ay kadar oldu belkide geçti sanırım, pazarda yaşlı bir teyzenin önünde yamru yumru patatese benzeyen bişeyler vardı, bunlar ne dedim "şeke mancarı bunlar al bak sonra bida gelirsin almya" dedi. Hadi ver madem bir kilo nasıl bişeymiş bakalım ama ben bunu nasıl tüketeyim ne yapılır bunlardan dedim:) Haşla patates gibi ye istersen turşu yap ye işte dedi:))
O gün bu gün dolapta beklerlermiş ben unutmuşum onları:( geçen günü aklıma geldi neyse ki dayanaklı bir şey öyle kolay kolay çürümüyor:) haşlayıp turşu yaptım, ben severim böyle şekerli turşuları çok güzel oldu..
Turşu yaptıktan sonra kardeşim taaaa Kayserilerden demezmi onu folyoya sar közde pişir harika olur burası şeker pancarının memleketi bana sorsana diye... Bu hafta tekrar aldım bu sefer öyle deneyeyim bakalım nasıl olacak..
Haşlanmış halide güzeldi tatlı tatlı:))
Turşusunu bildiğimiz haşlama turşu gibi yaptım.
Pancarları haşlayıp soydum doğradım.
Daha sonra tencereye yarı yarıya sirke ve suyu tuzu biraz limon tuzunu ekleyip kaynatıp içine pancarları ekledim bir kaç dakika kadar kaynatıp ezilmiş sarımsakları ilave ettim..
İşte turşumuz hazır oldu soğuduktan sonra afiyetle tüketilmeye hazır...
Şimdilik hoşçakalın...

7 yorum:

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık ben mor pancarla yaptım böyle hiç görmemiştim sevgiler...

aysemin dedi ki...

merhaba herhalde aynı yaşlı teyzeden bende şeker pancarı aldım ve nerdeyse 3 hafta oldu dolapta hala bekliyor bir türlü elim varıp deneyemedim turşu beni çok açmadı ama diğer tarifi denemek isterim. fırında denesek nasıl olur acaba:) inşallah benim şeker pancarım çürümeden deneyip size bilgi verebileyim. kolay gelsin iyi günler

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılarımla.

marifet ellerimizde dedi ki...

bende daha önce duymamıstım .ellerine saglık.eminim onuda harıka yapmıssındır:)

modafobik dedi ki...

Görünce anneanemi ne kadar özlediğim aklıma geldi, ne güzel yapardı ya! :)

Bir Dilim Düş dedi ki...

Melekciğim ben de severim tatlı turşuları ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

Adsız dedi ki...

Merhaba bende bir tarif vereyim harika lezzetli oluyor et yemeklerinin yanında şeker pancarı haşla ve rendele sonra yogurt ve labne peynirle karıştır üzerine isteyen tereyag veya ceviz afiyet olsun.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...