23 Aralık 2009 Çarşamba

JÖLELİ PEYKEK...

Cumartesi günü annemin günü için hafif bir pasta yapmayı düşündüm çünkü annemin mönüsü oldukça ağırdı:) Süper teyzelere süper mamalar vardı yani..

Aslında sabah kahvesi ve meyve anlaşmalı olan bu günde annem değişiklik yaparak gençlere (ama harbiden de süper teyzeler kaç genci ceplerinden çıkartırlar vallah aman nazar değmesin maşallah diyeyim) bir sürpriz yapmak istemiş ve mönüyü oldukça ağır hazırlamış.

İçli köfte, Gevrek(Babadağ'a has) Amedi Böreği(Babadağ'a has) Ayran, turşu öyle pasta börek filan değil. Ben tek içli köfteyle bittim zaten başkada bişey koymadım ağzıma...

Bunlar yenip bittikten sonra benim pastaya da yer kalmadı kimsenin miğdesinde ya o da bizim küçük adam Ebrar'a yaradı 2-3 dilimi yuvarlayıverdi:)

Pişmemiş peykeklerden hoşlananlar için güzel ve basit bir pasta.. Ben tarifini blog arkadaşım Cali'den aldım, o limonlu jöle kullanmış ben evde çilekli jöle bulduğum için çilekli yaptım..

Malzemeler..
200gr kedi dili bisküvi.
125 gr erimiş sıcak margarin.
600 gr sıvı krema.
1 paket jöle(tart jölesi değil)
200 gr labne peynir.
80 gr şeker(isteğe göre azaltıp çoğaltabilirsiniz)
150 gr su (jöleyi eritmek için)
İsterseniz üzeri için 100 gr kedi dili bisküvi ben kullanmadım)

200 gr kedi dili bisküviyi rondodan geçirip sıcak margarinle güzelce karıştırıp kelepçeli 26cm çapındaki kalıba bastıralım. Kremayı katılaşana kadar çırpalım.
Labne peynirini ve şekeri çırpalım.

Suyu ısıtıp jöleyi suya ilave edip eriyene kadar karıştıralım ve labne ile karıştıralım.
Jöleli ve labneli karışımı kremanın içine alıp karıştıralım.

Bütün bu karışımı kalıba dökür düzeltelim.
Kalıbımızın üzerine folyo ile kaplayıp bir gece dolapta bekletelim.

Ertesi günü kedi dili bisküvilerini kırıklayıp üzerine dökerek yada başka soslarla birlikte servis edebilirsiniz..Afiyet olsun..
meleginmarifetleri@hotmail.com

13 yorum:

SeViL ( sevdalitatlar ) dedi ki...

ellerinize sağlık cok hoş görünüyor.

PASTASEHRİ dedi ki...

Melekciğim kaldıysa ben yerim bayılırım cheesecake'e. Annenin yaptığı yemeklerde harbi yemeklermiş. Anne -kız epey beceriklisiniz. İkinizinde ellerine sağlık canım
sevgilerimle
funda

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

bu kadar emeğe bütün yorumları ben yazmak isterdim elinize sağlık elinize sağlık elinizesağlık......
sevdiklerinizle sevgiyle kalın

bir dilim bir tutam dedi ki...

Melekcim güzel bir fikir...Böylesini hic denemeistim....
Misafire yemekten sonra nasil bir tatli yapayim diye düsünüyordum...Bu tariften esinlenerek kuplara koymayi deneyebilirim.Sevgiler

Elifin Terazisi dedi ki...

Elinize sağlık,ah bu günler ikram üzerine verilen sözler hiiiç tutulmuyor,sevgiler:)

sarımutfak-hande dedi ki...

ayyy süper görünüyor ellerine sağlık canımcım

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Arkadaşım harika olmuş peykekin...Genç misafirlerde beğenmiş olamalı ben bayıldım...Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

Sevil Şahin dedi ki...

DAHA ÖNCE YORUM BIRAKMIŞ OLABİLİRİM AMA DAHA FAZLA KİŞİYE ULAŞMAK ADINA BU YORUMUMU YAYINLAMANI RİCA EDİYORUM..
//////////////////////////
Becerikli Arkadaşım Merhaba ;
http://birseninmutfagi.com
Ve
http://birdemliksohbet.blogspot.com
Tarafından 15 aralık 2009 ve 15 ocak 2010 tarihleri arasında KEK KALIBI KULLANILARAK HAZIRLANAN TARİFLER YARIŞMASI yapılacaktır.
Hazırlamış olduğumuz tarifleri görselliğine önem vererek yayınlayıp tarifinide sitenizde yayınlamanız şarttır.Kekinizin resmini ve tarifini http://softbowlsilikonkekkaliplari.blogspot.com/ sitemizde yayınlanacaktır.
16 ocak 2010 - 1 subat 2010 tarihleri arasında oylama yapılacaktır.
1 subat saat 14:00 de birinci açıklanıp hediye olarak SOFT BOWL KEK KALIPLARI gönderilecektir.
Bu yazıyı okuyan tüm site sahipleri DAVETLİDİR....

Bir Dilim Düş dedi ki...

Ellerine sağlık canım oldukça güzel görünüyor mutlaka deneyeceğim,annene ve arkadaşlarına da uzun, sağlıklı ömürler diliyorum canım.

Sevgiler,
Evren

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

İnsna 2-3 dilim yese nereye gittiğini anlamaz herhalde:))
Ellerine sağlık canım
Nefis görünüyor
sevgiler

egeli dedi ki...

OHHH AFİYETLER OLSUN TEYZEMLERE,NE ŞANSLI KIZLAR!!!!!!
ELİNE SAĞLIK MELEĞİM ,VALLAHİ SÜPER OLMUŞ.

anneminkizıyim dedi ki...

Canim annenizinde sizinde ellerinize saglik, mönü süpermis, senin yaptigin Jöleli Peykek de pembis pembis harika olmus. Hanimlara afiyet olsun, hani iclik köftenin resimleri hiiimmm...
Sevgiler....

Melek* dedi ki...

Jöleyi sevmesemdegörüntüsüçok güzel ellerine sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...