4 Ekim 2007 Perşembe

PEYNİRLİ YUMURTALI PİDELER...

Selamlar, ramazan geldi geliyor derken nerdeyse sonuna geldik bu mübarek günler ne kadarda çabuk geçiyor. Ramazanda sofralarımızda bi başka bereketleniyor bir parça yemek yapıyorum insan açken hiç doymayacakmış gibi oluyor ama yemeklerde hiç azalma olmadan kalıyor. İşte bende yemek yapmak istemedim geçen akşam evde ıspanak vardı ondan gözleme yapayım dedim. Eşim birazda pide yap dedi dünyanın gözlemesi ve pidesi oldu yine. Ispanakları önceden bloguma koymuştum onun için resimlemedim pidelerin birazını yumurtalı peynirli, birazını’da pastırmalı kaşarlı yaptım işte size çok basit olan pidelerimin tarifi.
MALZEMELER:
İstediğiniz miktarda un su tuz ve maya ile bir hamur yapın.
İÇİ İÇİN:
Ben göz kararı 300 gr kadar lor ve beyaz peynir karışımının içine 4 yumurta kırdın bu herkesin isteği doğrultusunda değişebilir.
İstenildiği kadar kaşar ve pastırma.
Aslında kıymalı da çok güzel oluyor ama onu da yaptığım bir gün anlatırım.
İçine tuz ve karabiber koyulur. Hamurdan ceviz kadar parçalar kopartılır ve ince uzun açılır içine malzemeler koyulur ve iki taraftan kapatarak pide şekli verilir.
Ben pidelerin daha yumuşak olması için önce altlarını teflon tavada çok kısık olmayan ateşte ağzı kapaklı olarak pişiriyorum daha sonra tavadan aldığım pideleri ızgara ayarında 220 derecede ısıttığım fırının en üst rafına verip (aşağıda olursa geç kızarır ve kurur) üzerleri kızarana kadar pişirdim fırından çıkan pidelerin üzerine tereyağı sürerek servis ettim AFİYET OLSUN…

1 yorum:

Adsız dedi ki...

pidelerin cok güzel olmus eline saglik cayla cok güzel olur peynirli olursa sevinirim hosca kal

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...