27 Ocak 2010 Çarşamba

MEŞHUUUUR! BABADAĞ KEŞKEĞİ

Keşkek'le değil ama yine bir Babadağ lezzeti olan Keten Helva İle 30 01 2010 Cumartesi günü saat 12.15 de ATV'deki Kültür aşı programındayız..

İşte huzurlarınızda Babadağ keşkeği.
Bizim keşkeğimiz bence harika bir yemektir bayılırım nefis nefis.

Bu yazıyı önceden yayınlamıştım ama yapılış aşamalarını resimleyememiştim, şimdi resimleri ekledim..

Babadağda eskiden (çok eskide değil aslında) düğünlerde pişen bu yemeğimiz şimdilerde eskisi kadar çok pişirilmiyor. Köfte pilav çıktı insanlara keşkek pişirmek zor gelmeye başladı ve artık çoğu düğünde köfte hazırlatılmakta.

Eskiden düğün yemeği mönümüz şehriyeli nohutlu etsuyuna çorba, etli nohutlu yahni, pilav, keşkek, düğün salata, ve irmik helvası olaraka hazırlanırdı.
Her düğünde yemek pişiren aşçı kadınlar olurdu ve yemekleri onlar pişirirlerdi, yemekler süperrr lezzetli olurdu offf of.

Şimdi keşkek bebek mevlütlerinde, evlerde okutulan dualarda misafirlere ikram olarak hazırlanır oldu . Şimdi gelelim nasıl pişirildiğine.

Malzemeler:

1 kg gerdan eti yada dananın sırt etinden(keşkek için uzun lifli et kullanılırsa daha güzel olur)

1 kg döğme (aşurelik buğday)

tuz, karabiber,

üzeri için tereyağı, aşrengi (toz kırmızı biber)

Döğme akşamdan yıkanıp tencereye alınır, üzerine iki parmak çıkacak kadar su ilave edilir ve kaynatılır.

Kaynadıktan sonra ocak kapatılır üzerine bir bardak soğuk su ilave edilir ve kapağı kapatılır sabaha kadar kabarması için bekletilir.

Sabah döğme yine ocağa koyulur ve güzelca haşlanır. Haşlanan döğme iyice dövülür.

Et iyice haşlanır kemeiklerden ayıklanır ve bir tokmakla güzelce dövülür. Etin hiç parça kalmaması lazım, eğer arada dövülmeyen et türleri varsa içinden alınır. Artık et ve döğme karıştırılır, ikisi birlikte biraz daha dövülür. Ocağa alınır eğer biraz su gerekiyorsa et suyundan ilave edilir, çok koyu bir bulamaç kıvamında olmalıdır. İçine tuz ve karabiber ilave edilir ve bir taşım kaynatılır. Servis yaparken üzerine tereyağı eritilip toz kırmızı biber ilave edir karıştırılır ve keşkeğin üzerine dökülür. Yanında sirke turşusu ile pek yakışır afiyet olsun.

Not: sıcak keşkeğin üzeri hiç birzaman örtülmez tencerenin kapağı kapatılmaz yoksa yemek çok çabuk bozulur.

67 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık şekercim harika görünüyor :)

*************
CANIM SENDEN ACİL DESTEK BEKLİYORUM
http://petarinmutfagi.blogcu.com/6900651/
BURADA BENİM HAMURİŞİ FOTOĞRAFLARIM İZİNSİZ OLARAK YAYINLANIYOR!YORUM KISMINA TEPKİNİ YAZARSAN SEVİNİRİM!
KİMBİLİR DAHA HANGİLERİMİZİN FOTOĞRAF VEYA TARİFLERİ ÇALIMIŞTIR.
HENÜZ SİTENİN TAMAMINA BAKAMADIM SİNİRDEN.

Adsız dedi ki...

merhaba melegim
Sizin bu yemekler beni öldürecekler

neden dersen bu yemegi bilmiyorum esimede göstermedim cünkü göstersem hemen deneyelim diyecek bana deneye deneye ege usuli yapmaya basladim canim neyse yemegin harika yinede aklimda bulunsun ellerine saglik öptüm

sevimin sayfasi dedi ki...

ben keskegi bilmem fakat esim antala anlata bitmiyor cok sever keskegi
bende senin sayende tarifini örenmis oldum ve yapmaya calisirim
ellerine saglik

EZGi :)) dedi ki...

melekciğim ellerine saglık canm.keşkege bayılırım ve enfess görünüyor.sevgiler

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık canım bende ilk kez çanakkalede bir düğünde yemiştim özel merasimle yapıyodu erkekler farklı gelmişti bana çok beğenmiştim


SEVGİYLE KAL

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Canimcim,
bu harika yöresel lezzetin kesin benimde cok hosuma gider, görüntüsüne bile bayildim, ellerine saglik diyorum.

Selamlar ve öptüm canim..bye bye..

Adsız dedi ki...

Keşkek muhteşem görünüyor. Benim de bildiğim ve sevdiğim bir lezzet. Ellerine sağlık. Gerçekten çok canım çekti.

dogada.blogspot.ru dedi ki...

mis gibi keşkek tadını bilen bilir zahmetli olsada bu yemeğe verilen emeğe değer ellerinize sağlık canım sevgiler

Yaren dedi ki...

Melekcim ellerine saglik cok nefis görünüyor.Cok severim keskegi,ama bir cok tarifi varmis.Gecenlerde gafemizde konusurken bu keskek meselesini bilmiyorum sen varmiydin,bir cok tarifler söylendi ama benim istedigim tarif yoktu.Eksili oluyor,galiba yogurlu.Keskek ayni renk olarak seninkine benziyor ama eksili bir sey katilmamis senin tarifinde.Nasil bulcam ben ya o tarifi:(Ellerine saglik canim harika görünüyor,afiyet ossun canim.Iyi pazarlar.

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok guzel canim ellerine saglik hic denemedim cok zor hazirlandigini soylemisti arkadasim afiyet olsun sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba Melekcim.Keşkek harika bişr tada benziyor.Ben yöresel lezzetleri denemeyi çok severim.Bunu da denemeyi düşünüyorum.Ellerine sağlık.Paylaşımın için teşekkürler.Sevgiler
www.annemmutfakta.blogcu.com

keskinli dedi ki...

melekcim tam anlayamadim ablanmi yapti yoksa kayinvalidesimi ama her kim yaptiysa yapsin enfes görünüyor tadinida merak ettim dogrusu canim sevgiler iyi bir hafta diliyorum öptüm

Adsız dedi ki...

BLOGCUYA YAZDIĞIM ŞİKAYET YAZISI:
BUNU HEPİMİZ YAPARSAK HIRSIZ BLOG KAPANIR!

Aşağıda linki bulunan blog bol miktarda google reklamı alıp para kazanmak amaçlı yapılmış çalıntı tarif bloğudur.
Ben ve bir çok blogcu,blogspotcu ve diğer site sahibi arkadaşların OKTAY USTA dahil tarif ve fotoğraflarını çalıp saitesine izinsiz,habersiz ve kaynak belirtmeden koymuştur.
Küçük bir araştırma sonucunda 30 kadar tarifin başkalarından çalındığını gördüm.Bu hırsız blog BLOGCU isimini lekelemekte ve biz emek sahiplerini de mağdur durumda bırakmaktadır.
BLOG ADRESİNİN İPTALİNİ RİCA EDERİM.
Saygılar,kolay gelsin.
http://petarinmutfagi.blogcu.com/

Aymen dedi ki...

Ellerine sağlık Melek çok güzel görünüyor keşkek.

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık, keşkek tek kelimeyle harika olmuş,çok severiz keşkeği, ben de aşurelik malzemelerimi ıslatım, yarın hem aşure hem de keşkek yapacağım.Afiyetler olsun canım, sevgilerimle...

Melek* dedi ki...

bizde yoktur böyle yemek veya buna bezer elerine sağlık yöresel yemekleri güzel lur

Adsız dedi ki...

canım ellerine saglık.. cok degısık bı yemek olmus..eminim lezzetli de yerindedir..
opuyorum canım..
sana iyi haftalar diliyorum..
gorusmek uzere..

Esradan dedi ki...

günaydınlar,keşkek harika gözüküyor,bizim memlekettede yaparlar,aynen böyle olur,kastamonu tosya ilçesi,ayrıca karnemize ziyarete teşekkürler,seninde oğluşunu kutluyoruz,her zaman böyle devam eder inşaallah.

Adsız dedi ki...

selam melekcim..nihayet keşkek geldi:))))))))bayılırım ben bu keşkege..eline saglık...süpper olmuş...sevgilerimle...

sarımutfak-hande dedi ki...

eline sağlık canım güzel olmuş
sevgilerimle
iyi haftalar

www.illedeyemek.com dedi ki...

ellerine sağlık canım ....

lezzetlilerim dedi ki...

Keşkeğe bende bayılıyorum canım. En son seneler çnce kuzenimin düğününde yemiştim. Yapım aşaması biraz zor geldiği için herhalde hiç yapmayı denemedim.

Aşağıdaki pastanda nefis olmuş. Bende çocuklara karne hediyesi için bir pasta düşünüyorum. Şu senin tekniği denemek istiyorum ama bana biraz yardımcı olur musun acaba. Mesela nasıl uçlarla sıkıyorsun kremayı. Şekli nasıl çiziyorsun falan...
Ellerine sağlık

sevgiler

İlker Ergin dedi ki...

melekcim namını çok duydum ama,hiç yemedim maalesef.çok nefis görünüyor.canım ellerine sağlık.sevgiler.

hdidem95 dedi ki...

canım yoğunluktan gelemedim birtürlü kızlarla nefis bir gün geçirdik ikiside birbirinden şeker keşke sende olaydın:)) keşke ayrı güzel ama alttaki pasta şaheser herzamanki gibi ellerine sağlık öptüm sevgiler

Gönül dedi ki...

meleğimmmmmmmmmmmm pek lezzetli görünüyor bu yaaa...du ben yanıma birini buluyumda akşam keşkek yemeye gidiyim yoksa geberecem ekranına bakıp yutkunmaktan çok severim ben keşkeği çokkkkkk....ellerine sağloık valla dibim düştü görünce...sevgilerimle öpüyorum

uygarimizlahayat dedi ki...

Melekcim anlattıkların gözümün önünde geçti şimdi, annemlerde Burdurlu olduğu için, söylediklerinin hepsi bizim oradaki düğünlerde de yapılır, ama ben ne yazık ki ne düğün yemeklerine ne de keşkeğe alışabildim, düğün yemekleri bana çok ağır geliyor, çok yağlı geliyor, sanırım hepsinin etli olmasından kaynaklanıyor.Ama eşim bayılıyor bu lezzete, sende çok güzel sunum yapmışsın, ellerine sağlık...Okutan kişiye de Allah kabul etsin...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

hiç denemediğim bir lezzet ama nefis görünüyor ellerine sağlık canım öpüyorum

Adsız dedi ki...

Nasıl severim anlatamam ellerine sağlık

Mutfaknotlari dedi ki...

melegim eline sağlık ben dayanamam bayılırım keşkeğe

birten dedi ki...

keskei cok severim ...böyle görüncede canim cok istedi...ellerine saglik,bizi kiskirtan tarifler var burda...buraya bakmak artik iskence oldu bana:))

umran dedi ki...

Komsucugum Melek,
Guzel tariflerinle Sayfamda GUNUN BLOGU sun bugun,
Sevgilerimle
(ayrica linklerimdesin:))

bir dilim bir tutam dedi ki...

Melek'cim günaydinnnnnnn.

nil-nennenmutfakta dedi ki...

Meleğim yine neler hazırlamışsın böyle .Keşkeği hiç yemedim burada pek bilmiyoruz ama görüntüsü tadını fazlasıyla anlatıyor ay canım mı istedi ne :))

Adsız dedi ki...

selamlar melekcim,

nasilsin? InsaALLAH iyisindir,

inanirmisin Keskek bilirim ve severim :))

bizim köyde keskek cok yapilir, az baska görünüyor... ama sanirim her keskek harikadir :))

tadini cok severim ve sana ellerine ve yüregine saglik demekten baska birsey aklima gelmiyor,

dur geldi :))

AFIYET OLSUN :))

sevgiyle kal, aysel

Adsız dedi ki...

Merhaba Melek hanim, sizin tariflerinizi bir süredir takip ediyorum. Tebrik ederim cok güzel tarifler veriyorsunuz. Ben almanyadan yaziyorum. Benim esimde Denizli/Babadagli. Bu yüzdende sizin tarifleriniz ve yazilariniz cok dikkatimi cekiyor. Basarilarinizin devamini dilerim. Sevgilerle Hatice Türkes

Adsız dedi ki...

melegim ellerine saglik
hiç tatmadigim bir lezzet
tadinida merak etmiyorum degil yani
harika gorunuyor, insallah bir gun tadarim, ama goruntu mukkemel o bile yetti bana, optum sekercim

HULYA dedi ki...

Melek'ciğim,
çok marifetlisin arkadaşım.ellerine sağlık enfes görünüyor.Sevgiler

Betül İnce dedi ki...

Melek'ciğim,

Benim de kayınvalidem yapar. Yapanların ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

meleginmarifetleri dedi ki...

Hatice hanım bana yorum yazdığın için çok teşekkür ediyorum blog arkadaşlarımdan başka birilerininde yorum yazması beni çok mutlu ediyor.
Eşinizin adı ne yada kimler diyorlar yani bilirsin babadağda lakaplar vardır bak merak ettim tekrar yazarsan sevinirim bayy

Adsız dedi ki...

Merhaba Melek hanim. Bana cevap yazdiginiz icin cok tesekkür ederim. Benim kayinvalidemin ailesine "haci tarakcilar", kayinpederimin ailesine "tikirlar" diyorlarmis. Siz kimlerdensiniz? Ben kendim aslen Antalyaliyim ama hem ben hem esim almanyada dogup büyüdü. Alti yildir Denizlili sayilirim artik :-). Sizinle tanistigim icin cok memnun oldum. Hoscakalin. Hatice Türkes

meleginmarifetleri dedi ki...

haticecim ben şimdi tıkırlar deyince bildim tıkırlardan hafife teyze var onlar bizim akraba olur rahmetli tıkır sadığın hanımı zannedersem sadık amca sizinde akkrabanız ben mutcalılardanım kayın validen bilir tanışırız inşallah birgün hoşçakal

Aybike Ceylan dedi ki...

Melek'cigim,
Hic yemedim desem:)

Ellerine saglik, tadini merak ediyorum.

Adsız dedi ki...

Evet,hafife yenge benim kayinpederimin amcasinin esi.Biz yengemlerle ve kizlari Nalan abla ve Selda ablalarla burada ayni sehirde oturuyoruz.Sen onlarida tanirsin ozaman.Baksana akraba ciktik :-).Cok sevinirim birgün tanisabilirsek.Samimiyetin icinde cok tesekkür ederim.Ben kayinvalideme sorayim,muhakkak taniyordur,ama hafife yengemde taniyordur sizleri.Senin adini ve soyadini sorabilirmiyim, böylece onlara anlatmam daha kolay olur. Istersen bana"hatice09@freenet.de" mail adresimdende ulasabilirsin. Hoscakal. Denizliye selamlar....

meleginmarifetleri dedi ki...

Hatice Hafife teyzeyle babam teyze çocukları olurlar, babamın adı Türker Mutcalı benim adım Melek Mutcalı Nalan Selda beni tanırlar ben anneme sordum, o zannedersem kayın validesinin adı Saide dedi doğrumu eğer doğruysa eşinin teyzesi Zahide benim dayımın karısı yani yengem oluyor az kaldı akraba çıkacağız sen Nalana Seldaya sor bak bilirler babadağdan Melek de hatırlarlar eminim bana haber et durumdan hoşçakal..

cincinsfikirli dedi ki...

en sevdiğim 10 yemek arasındadır keşkek...annem çok sevdiğimi bildiği için bazen acele tavuk eti ile yapar...of bitirdin beni Melek, ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

Merhaba Melek abla.Evet gercektende akraba ciktik.Benim kayinvalidemin adi Saide.Ben dün aksam Nalan ablayla konustum ve ona seninle tanistigimi anlattim. Nalan abla seni hemen tanidi,birdaha yazarsan cok selam söyle dedi.Demek Zahide teyze senin yengen oluyor,tesadüflere bak.Insallah birdaha Türkiyeye gelirsek sizlerlede tanisiriz,cok sevinirim.Sen Denizlidemi yasiyorsun? Kendine iyi bak....

meleginmarifetleri dedi ki...

bak hatice gördünmü akraba hısım çıktık zaten babadağlılar böyledir biraz eşelersin bi akrabalık hısımlık çıkar
sende selam söyle nalana seldaha hafife teyzeye ben denizlide yaşıyorum türkiyeye geldiğinizde beklerim inşallah senin mail adresine atamadım mail ben neden bilmeme benim hotmail oldyuğu için belkide anlamadım neden, görüşürüz yine her zaman yorumlarını beklerim bayy

Adsız dedi ki...

Evet Melek abla, hisim akraba ciktik. Denizliye geldigimizde insallah urgricam yanina. Kendinize iyi bakin. Denizliye ve Babadaga bizlerden selamlar. Ayrica kayinvalideminde hepinize ve annene cok selami var. Annenin adi Fatmami diye soruyordu annem. Hoscakalin......Bay

meleginmarifetleri dedi ki...

Evwt hatice annemin adı fatma söylerim selamlarınız öptüm bekliyorum türkiyeye gelince hoşçakal bloguma uğramayı unutma sakın;)bay

dostkokusu dedi ki...

keşkek en sevdiğim yemeklerdendir.Bizimde düğün yemeğimizdir.Ancak biz etini üzerine dökeriz karıştırmadan,değişiyo tabi yöreden yöreye,harika görünüyo iştah açıcı ellerine sağlık melek.linklerinizde bizde yer almak isteriz tabi sakıncası yoksa:)sevgiler...

Adsız dedi ki...

slm melekcim ben isvicreden müjgan ne tesadüfdür ki bende babadagliyim ve 71 dogumluyum en cok sevdigim yemek de keskekdir hele birde bizim oranin keskegine bayilirim arada burada yapar herkese havami da atarim yani saka bi tarafa sizi tebrik ederim calismalariniz süper gecen yazin doyasiya yedim babadag keskeginden insanlara bi önerim olacak lütfen dügünlerde köfte pilav yerine bol bol keskek yapsinlar babadagin geleneksel yemegini götüre bildikleri yillara kadar götürsünler cünkü böyle ayricaliklar her yerde yok maalesef bana göre babadagli olmak oranin güzel atmosferini yasamak zaten ayricalik kendinize iyi bakin basarilarinizin devamini dilerim insallah bir gün karsilasiriz slmlar müjgan

meleginmarifetleri dedi ki...

Selam Müjgan.
Bloguma ziyaretin ve yorumun için çok teşekkür ederim. İnan bana blog sayesinde birçok yerden Babadağlılarla tanıştım çok mutluyum,
Gerçekten bende aynı şeyi söylüyorum bizim geleneksel yemeklerimiz neden terk ediliyor anşamış değilim. Okadar lezzetli ve özel yemeklerin daha sonralara kadar gitmesi gerek bence.
İnşallah seninle tanışırız hoşçakal

boncuk mutfakta dedi ki...

Melek hanımcım siteniz çok güzel.Kedi ve köpeğiniz çok sevimli. Bende kedi aşığıyım.
Keşkek bayılırım ne de olsa bende egeliyim.Ama İstanbulda çok bilinmiyor.Bu güzel tarifi bizimle paylaştığınız için teşekkürler.Sevgiyle kalın..

gülcan dedi ki...

ellerine sağlık melekcim çok güzel görünüyor sana katılıyorum nerde o eski düğün yemeklerimiz şimdi hep aynı köfte pilav ne güzel olurdu çorba yahni keşkek yanında turşu salata deme

Chaplin cafe(BURCU) dedi ki...

yahu benim pc de mi var gariplik bilmiyorum ama 2 yıl önce bıraktığım yorum falan görünüyor.anladıysam arap olayım.
Neyse keşkek süper.Bu güne dek hiç yemedim ve hiç yapmadım ama denemek istiyorum.Lezzetli olduğuna eminim.
Ellerine sağlık!
(külahlar da çok şirin bu arada)

Adsız dedi ki...

Ellerinize emeğinize sağlık her kim yaptıysa keşkek kadar güzel bir lezzet varmıdır acep ben amasyalıyım ve bizim bayram sabahlarının olmazsa olmazıdır keşkek.Bayılırım.Her yörede değişik yapılır keşkek ama sizin babadağ keşkeği aynen bizim keşkek.Afiyet şeker olsun.....

www.lezzetmutfagi.blogcu.com

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Hiç yemedim ama çok duydum ellerinize sağlık.Sevgiler.Mine

peynir hösmelimi dedi ki...

Melekcim ellerine saglik.
Bayilirim keskege.bende yapiyorum evde canim cekince:))
Bizim balikesirdede aynisini yapiyoruz.
Bizim dügün adetleri daha bitmedi.Aynen uygulaniyor.
Canim bakalim netten Atv yi izleyebilirsem bakacagim.O programi cok seviyorum.
Sevgilerle.

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

Yapımı uğraştırıcı ama tadı harikaaa bir lezzet nefiss olmuş ellerine sağlık canım...

Cumartesiyi iple çekiyorum...
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com/

gülcan dedi ki...

melekcim yorumlarda diyolarki bizim yörenin keşkeğide aynı oluyor ben kesinlikle katılmıyorum kim ne derse desin bizim babadağ keşkeğinin tadı hiç bir yöreye uymaz valla baktıkca canım çekiyor

Yaren dedi ki...

Sen daha öncede bir baska keskek tarifi yayinlamistin.Bu seferki benim aradigim tarife daha yakin.Benim yedigim biraz eksiliydi.Bunun tadida biraz eksilimi Melekcim merak ettim?Ama nefis görünüyor,ellerine saglik.Sevgiyle kal.

meleginmarifetleri dedi ki...

Yarencim bizim keşkeğe ekşi koyulmaz sadece tuz ve karabiber ilave edilir..

Unknown dedi ki...

Selamlar Melek hanım tam şu anda ATV de Kültür Aşı programında sizi izliyorum. Blogdaki resminizden tv de görür görmez tanıdım sizi.Çok kibar zarif bir hanımsınız ailenizde ço tatlı insanlar. Hoşçakalın, mutluluklar :)

Yemekbahane dedi ki...

Melekcim,

Su anda programı seyredeiyorum..Keten helvası harika oldu..Gevrek ise süper birşeye benziyor.Çok tebrik ediyorum.....

peynir hösmelimi dedi ki...

Melekcim tebrikler.harika bir programdi.
Programi tam sizi sofra basinda helvayi cekistirirken yakaladim.
Senin blog sayesinde tanimis olduk sizleri:))
oglun da tam arkanda oturandi degilmi canim.
Sevgilerle.

Unknown dedi ki...

Melekciğim az önce programı seyrettim ve seni görmekten mutlu oldum.Tebrik ediyorum ve başarılarının devamını diliyorum.Birde naçizane helvanın yapılışını gördüm ama başını kaçırdık ölçülerini sayfanda verebilirmisin.Limdiden teşekkürler sevgiler...

akasyakokusu dedi ki...

Melek'cim seni görmek ne güzeldi....Programa katılacağını bilmeden izlerken gördüm seni...Şıp diyede tanıdım...Hatta kızımı çağırıp gösterdim seni..Geneli program saati çarşı-pazarda oluruz izleyemezdim..Bugünde evdeydim kaçırmadan izledim canım...Şimdilik hoşçakal ben ara verdim biraz arkadaşlara selam söyle...Sevgiler selamlar..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...