17 Temmuz 2013 Çarşamba

GELİN EVDE TAHİNLİ PİDE YAPALIM....

Ben Lahmacunlarımın ardından tatlı olarak bu tahinli pidelerden yaptım nefiiiis oldular...Size de tavsiye ederim....;)
Sıcak  sıcak tahınlı pideeeeeee!!!!!!  Bayramlarda Babadağ'da çocuklar kafalarının üstünde taşıdıkları tepsiyle böyle bağırarak tahinli pide satarlardı....:)

Bizim çocukluğumuzda Babadağ'da bayramda, pazar sabahları, misafir geldiğinde kahvaltı sofralarında en popüler yiyeceğiydi tahinli pide......

Tahinli pideyi fırından çıkar çıkmaz sıcak sıcak yiyeceksin; eğer sipariş verdin eve geldimi o lezzeti kaçar sertleşir o sıcakkenki misssler gibi kokusu uçar...........

Peki bu şekilde yemek için ne yapıyoruz ya ayağımıza üşenmeyip güzel tahinli pide yapan bir pideciye gidip afiyetle pidemizi yiyoruz, yada elimize üşenmeyip kendimiz yapıyoruz odun fırınında pişenin yerini tabiiki tutmaz ama ne yapalım nefsimizi köreltiriz..:)))

Ben bu pideler için ölçü veremeyeceğim için üzgünüm çünkü ıspanaklı gözleme yapmıştım ve kalan hamurdan da tatlı niyetine 2-3 tane tahinli pide yaptım....

Hamur zaten un su tuz ve mayadan ibaret poğaça kıvamında yoğurulmuş bir hamur....

Tahinin ölçüsü zaten olmaz bildiğin tahin ama kaliteli tahin olmalı.:) Üzeri için de şeker yada bal kim ne isterse..........

Hamurdan  çok büyük olmayan bezeler yapıyoruz ve pasta tabağı üyüklüğünde açıp içine tahin döküp rulo yapıp ruloyu kendi etrafında sarıp 6-7 dakika kadar bekletiyoruz... Zaten diğerlerine de bu işlemi yaparken ilk yaptığımız hamur kabarmış oluyor...

Bu rulolorı unlanmış tezgaha alıp tekrar açıyoruz...

  Açtığımız hamuru önceden ısınmış teflon tavaya alıp üzerine tahin döküp kaşıkla güzelce yaydırıp üzerine toz şeker serpip büyük ocakta ama kısık ateşte altının pembeleşmesini bekliyoruz.......... Ben bu arada tavaya kapak kapatıyorum...
 Altı pişen pidemiz bu şekilde pofuduk pofuduk oluyor ve onu spatula ile alıp hazırladığımız diğer pideyi koyuyoruz........
  Altı pişen pideleri 200 derecede ısınan IZGARA'da(fırının ızgara ayarında) pembeleşene kadar pişiriyoruz...... Bu işlemi yaparken mutlaka başında bekleyip sık sık kontrol etmelisiniz çünkü tahin çok çabuk yanar 3-4 dakikada pişer zaten........

 İşte bu kadarcık haydi size kolay gele afiyet ola..:))))))

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...