26 Temmuz 2013 Cuma

DIŞI ETLİ İÇLİ KÖFTE......

dışı etli içli köfte

 Selamlaar.......
Ramazan ayının yarısını bitirdik bile....... Bu mübarek ayda yoksulların yokluk içinde yaşayan ve açlık sınırında yaşayan insanların halinden anlamak için oruç tutuyoruz, fakat Allaha şükürler olsun ki orucumuzu açtığımızda canımızın çektiği  yiyecekleri soframızda bulabiliyoruz............ Rabbim İnşallah herkese bolluk bereket versin...........

Oruçluyken akşama ne yesek acep düşüncesi herkesde vardır sanırım...:) Aslına bakarsanız oruç beni hiç etkilemez karnım da pek acıkmaz (normal gülerde de açlığa alışık olduğum için) ama dün aklıma ili köfte düştü... Hemen gidip kıyma alıp işbaşına geçtim...........

Bundan önce verdiğim tarfte köftenin dıında kıyma kullanmamıştım ama bunda dışında da kıyma kullandım bir de uzun uzun yoğurunca süper oldu.... Ne patlama ne çatlama hiç birşeycik olmadı.......

Malzemeler....
İçi İçin..
Yarım kg yağlı kıyma..
2-3 kaşık  kuyruk yağı (siz kuyruk yağı kullanmak istemezseniz tereyağı kullanabilirsiniz ama sıvı yağ kullanmamlısınız çünkü bu kıymanın dolapta yağlarının donması gerek)
2 tane soğan..
1 su bardağı kıyılmış ceviz(ben bıçakla kıyıyorumki çok ufalanmasın dişe gelsin)
1 yemek kaşığı salça...
1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber..
1 tatlı kaşığı yeni bahar.
1 tatlı kaşığı  karabiber tuz.........

Köftenin dışı için..........
Yarım kg içli köftelik bulgur....
300-400 gr kadar yağsız iki kez çekilmiş kıyma....
Yumurta (küçükse 2 büyükse1 tane yeterli)
3-4 yemek kaşığı irmik..
1 yemek kaşığı domates salçası... Tuz.... soğuk su...

Öncelikle tencereye kuyruk yağı ve kıyma koyulur içine bir kaç kaşık su koyup karıştırılır....
Suyunu salıp çekmeye başladığıında ince doğranmış soğanlar ilave edilir  ve kavrulmaya devam edilir..
Sağan kavrulup kıyma suyunu çektikten sonra içine salça ve kırmızı biber eklenir bir iki çevrilir ve içine ceviz tuz ve diğer baharatlar eklenir karıştırılır ve ocaktan alınır............

Oda sıcklığına geldikten sonra kıymamızı dolaba kaldırıp dolapta donması beklenir......
dışı etli içli köfte
Dışını hazırlamak için bulguru derin bir kaba alıp üzerine sıcak su döküp suyu hemen süzelim.........

İçine kıymayı yumurtayı salçayı tuzu ekleyip yoğuralım.........

Bütün malzemeler karıştıktan sonra içine irmiği ekleyip elimizle soğuk su alıp yoğurmaya devam edelim..........

Artık karışımımız sıkı bir macun kıvamına gelene kadar yoğuralım..... Eğer çok kuru ise elinizi soğuk suyla ıslatarak yoğurumaya devam edin...................

Yoğurmaktan yorulduysanız hamurunuzu rondonun yada robotun içine alıp çekin....böyelelikle hamurunuz istediğimiz kıvama gelecektir...
Artık içli köftemizin hamurunu elimzle istediğiniz büyüklükte parçalara ayırıp açmaya hazırlayabiliriz.......
Bu arada dolaptaki iç harcımızın yağları da donmuştur............

Artık hazırladığınız köfteleri ince ince açma vakti geldiiiii....:)

İlk olarak elimizi soğuk su ile ıslatarak  işaret parmağınızla oyarak baçlayın ve kalınlığını kantrol etmek için sonrasında başparmağınızla devam edin....

Güzelce ve incecik açıldığından emin olduktan sonra içine iç harcınızdan doldurun ve elinizde çevire çevire ağzını kapatın......... en önemli nokta elinizi mutlaka ıslatmalısınız...........

dışı etli içli köfte
Bütün malzeme bitene kadar bu işleme devam edin.........

Yemek saatine yakın bol yağda kızartın.... İsterseniz kaynar tuzlu ve birkeç damla limonlu suda haşlayabilirsiniz......Biz kızarmış tercih ediyoruz bence daha lezzetli oluyor.....:))

Benim malzememden 4 tane dış için hazır köfteden kaldı hemen hemen tam geldi sayılırı.......... Bu ölçülerden çok kocaman olmayan 36 köfte çıktı....

Kalan dış hamuru da mink minik köfteler yaptım ve buzluğa attım......... daha sonra yağda kavurduğum soğanın içine biraz salçaekleyip kavurup su ilave edip kaynadıktan sonra da haşlanmış nohut ve minik köfteleri de ekleyip içine kuru nane serperek süper bir çorba yapmayı düşünüyorum........

dışı etli içli köfte
İşte bu kadar yapanlara kolay gelsin yiyenler afiyet olsun............
Allah herkese canının çektğini alıp yemeyi nasip etsin...........

3 yorum:

Aysel dedi ki...

Çok da severim ama dış hamurunu açıp şekil vermede zorlandığım için yapmıyorum. O güzel ellerine sağlık Melek, Sevgiyle...

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Çok güzel anlatmışşınız nasıl yapılcağını
Çok önceden denemiştim ama becerememiştim:( tekrardan denemem gerek bu tarifi ve anlatımı görünce
Ellerinize sağlık
Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

Yapamam diye düşünmeyin yaptım çokda güzel oldu ben fırında yaptım.Yalnız bır tasla su koydum .Harika bir lezzet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...