27 Mart 2013 Çarşamba

PATLICAN KISTIRMA KEBABI....

Patlıcan kebabı
Dolapta bir haftadan beri pişmek için benim keyfimi bekleyen patlıcanın akıbeti işte bu...........

Patlıcan sevenler için güzel bir yemek peşin peşin söyleyeyim.......:)

Bence patlıcan ya közlenince ya da kızarınca çok daha lezzetleniyor; ama bu yemekte çok lezzetli oldu (yağlı kıyma kullanmak şartıyla..:)

Bu yemeği bilmeyen yoktur ama ben yine de şöyle kabaca tarif edeyim....

2 Tane top patlıcanı yıkayıp alacalı soyduktan sonra sap kısmındaki yaprakları kopartın ve bir parmak kalınlığında dilimleyin ama dilimleri koparmayın.......

Yarım kilo yağlı kıymayı tuz karabiber ve bir dilim ekmek içiyle güzelce yoğurun ben içine bir fırt kuru sarımsak değirmeninden sarımsak çektim....

Hazırladığınız kıymayı patlıcanların dilim sayısına bölün ve her dilimin içine bir kıyma kıstırın.....
Patlıcan kebabı
Hazırladığınız patlıcanları bir tepsiye yerleştirin ve isteğe bağlı olarak etrafına dilimlenmiş tuzlanıp yağlanmış patates ekleyin........

Bu şekilde 180 derecede ki fırında pişmeye bırakın..........

Yarım saat kadar bu şekilde pişirin ve daha sonra 1 yemek kaşığı salçayı biraz sıvı yağda kavurun ve içine 1,5 su bardağı su ekleyip kaynamaya bırakın...........

Kaynayan suyu patlıcanların üzerine dökün ve üzerini folyo ile örtün.......

15 dakika kadar bu şekilde pişirin ve fırını kapatın tepsiyi fırından çıkarmayın.........


10-15 dakika sonra yemeğinizi fırından alın ve servis edin....
Afiyet olsun............

5 yorum:

Unknown dedi ki...

Offf ne lezezzetli olmuştur o şimdi....

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Enfess görünüyor. Patıcanlı tarifleri çok severim.

Ellerine emeklerine sağlık Melekcim..

kitap sanatı dedi ki...

off ne kadar acıktığımı farkettim
denemeliyim bunu:)

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Ben bilmiyodum bu yemeği
Çok güzel görünüyor
Yaz gelsin bostan patlıcan çıksın ilk işim denemek olucak
Ellerinize sağlık
Sevgiler:)

pişirelim dedi ki...

Sevgili Melek,
Patlıcanla köftenin dayanılmaz cazibesi olmuş bu yemek. Ellerine sağlık sevgiler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...