27 Mayıs 2011 Cuma

YARASA BÖREK...

Böreğimin resmi pak güzel değil ama resim çekme işini misafirden sonraya bırakınca elde kalanla idare etmek zorunda kalıyorum:( Bu böreğimizde o elde kalanlardan biri:))

Ablamın akraba toplantımızda bana getirdiği bu börği denemenizi tavsiye ederim, adını ben yarasa börek koydum:) Şöyle baktığınızda ne alâka dediğinizi duyar gibiyim ama kazın ayağı öyle değil:))

Gelelim tarifimize..
Malzemeler..
1 kg yufka.
3 su bardağı süt.
3 yumurta.
1 su bardağı yağ.
1 şişe soda.
Arası için peynir.

Yufkanın bir tanesini ayırıp diğer yufkaları teker teker tezgaha serip üzerlerine peynirini serpip pile pile yaparak bütün yufkaları tepsiye sıkıştıralım.

Diğer tarafta yumurta, yağ ve süt'ü çırpıp 1 su bardağını ayıralım, kalan harcı böreğimizin üzerine dökelim.

Kalan bir yufkayı üzerine örtelim dilimleyelim ve bir şişe sodamızı üzerine dökelim. Böreği 2-3 saat dinlendirmek için dolaba kaldıralım.

Dolaptan çıkartığımız böreğimizin üzerine ayırdığımız harcı döküp pişirelim.

Şimdi gelelim yarasa bölümüne:) Fırından çıkartığımız böreğimizin üzerine mutfak havlusuyla kapatıp diğer fırın tepsisi ile kapatıp börek tepsisini ters çevirip başaşağı(yarasa misali) vaziyette yarım saat kadar böreği dinlendirelim.

İkram etmeden önce böreyi çevirip dilimlere ayırıp servis edelim.
Afiyet olsun..

5 yorum:

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

haaa ondan yarasa börek :)okuyorum okuyorum nerde bunun yarasalığı derken :( ilginç canım ellerine sağlık ablanın sevgiler gönderiyorum

Unknown dedi ki...

ABLACIĞININ ELLERİNE SAĞLIK..
SEVGİLERİMLE...

Unknown dedi ki...

Börek nefis gözüküyor,ellerinize sağlık,ancak ismi ilginç :)
Neden bu ismi koydunuz merak ettim açıkçası :)

Aycan dedi ki...

Börek çok güzel görünüyor.Ellerinize sağlık.

Sevgiler;

Ferkay dedi ki...

Ablanın ellerine sağlık Meleğim, ismi ilginç..
Sevgiler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...