10 Aralık 2014 Çarşamba

ISPANAKLI BÖREK..

Ben aslında açma böreği daha çok severim misafirim geleceğinde açma börek yapmak ilk tercihim olur... ne zaman börek açsam oğlum başlar hep bundan yapıyorsun ben bu böreği  hiç seviyorum zaten hiç benim sevdiğim börekten yapmazsın diye...  Benim gibi unutkan birisi doğal olarak yufka almayı unutur ve bu börek sevdası uzar  da uzar..😊 neyse ki geçen gün pazardan yufka aldım da sonunda oğluma bi börek yaptım...
Malzemeler. .
1 kilo  yufka (6 adet).
iç malzeme için..
yarım  kilo ıspanak. 
2.3 tane pırasanın yaprağı..
300 gr kadar beyaz peynir.
tuz... bir fiske şeker (ıspanağın buruk tadını alması için.. 2.3 yemek  kaşığı sıvı yağ. .  İç harcın malzemelerini güzelce karıştırın..
sosu için..
1 su bardağı  yoğurt..
yarım su bardağı maden suyu.
1 su bardağı sıvı yağ.. 
1 yumurta..
bir fiske tuz..
bütün malzemeyi çırpın..

 

yağladığınız tepsiye bir yufkayı serin kenarlarını tepsinin dışına sarkıtın sostan dökün diğer yufkayı kırışık bir şekilde serin yine sos dökün 3. yufkayı da aynı serin sos dökün üzerine ıspanaklı  harcı döküp her yerine eşit dağıtın... diğer 2 yufkayı da kırışık kırışık  serip sos dökün en üst yufkayıda serin buruşturun sos dökün  kenarlardan sarkan yufkayı üstte toplayıp kalan sosu dökün...
1 yumurtayı 2 yemek kaşığı sıvı yağ ile çırpın böreğin  üzerine sürüp kesin ve susam serpin..
200 derece fırında kızarana kadar pişirin..
afiyet olsun..


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...