18 Mart 2014 Salı

DAMLA SAKIZLI MİNİ KURABİYE...

Damla sakızlı kurabiye
Mutfağımdan kurabiye eksik olmasın bir kutuda her daim taze kurabiyelerim bulunsun mu diyorsunuz? İşte bu kurabiye o kurabiye............:)

Uzun süre hiç bayatlamayan gelip geçerken atıştıracağınız (biliyorum aslında çok kötü bişey bu atıştırma işi) çat kapı gelen misafitlerinize kahvenin yanında ikram edebileceğiniz leziz bir kurabiye..........

Malzemeler....
150 gr tereyağı.
2 yumurta sarısı... (yumurtaların beyazını atmayın bir kavanoza alıp ağzı kapalı olarak dolapta 15 gün kadar muhafaza edebilirsiniz..... Değerlendirmek için benim BURADAKİ Tarifime göz atın...:)
Yarım çay bardağı sıvı yağ.
1 su bardağı pudra şekeri.
1,5 çay kaşığı damla sakızı (toz haline getirilmiş)
1 kabartma tozu.
Aldığı kadar un...

Tereyağı ve pudra şekeri güzelce karıştırılır......... üzerine yumurta sarısı ve sıvı yağ ilave edilir iyiyce karıştıktan sonra içine kuru malzemeler eklenip yoğurulur............

Kurabiye hamuru kıvamına gelen hamuru merdaneyle açıp minik kurabiye kalıparıyla kesin........ Benim kalıbım yok diyorsanız minik minik toplar yapın........

Ben kalıpla kestiğim için başka bir atraksiyon yapmadım ama kardeşim Hilal minik topları yumurta beyazına batırıp sonra hindistan cevizine bulamış sizlere fikir olsun diye söylemek istedim....:)

Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizip180 derece fırında pembeleşene kadar pişirin fırından çıkardığınız kurabiyelerin üzerine pudra şekeri serpin...
Afiyet olsun...........

1 yorum:

günlük yaşamım dedi ki...

yumurta beyazına batırıp hindistan cevizine bulamak mantıklı harika olmuşlar :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...