6 Ağustos 2009 Perşembe

KARIŞIK BADEM KURABİYESİ..



Off havalar çok sıcak ortalık yanıyor, sıcaktan insanın canı hiçbirşey yapmak istemiyor.
Geçen gün nur topu gibi bir civcivimiz oldu kaç zamandan beri yumurtaların üzerinde oturan bir tavuğum vardı; ne kadar yeni yumurta ayarlayıp ayrı bir yere otutmak istedimsede kendisi istemedi zaten o zamandan belliydi deli olduğu.. üç yumurtayı işaretledim diğer yumurtaları alıyordum hiç çıkacağından emin değildim, geçen gün birde baktı ki bu zavallı yumurtadan çıkmış diğer tavuklarda bunu almış folluktan dışarı atmışlar daha kurumamış bile kulaklarını kanatmışlar, bende eve aldım kendisi sokulup uyuyacak bişey aradı oyuncak ayı koydum onun altına gidi yattı.
3 gün oldu şimdide beni annesi zannediyor beni gördümü kendisini kutudan dışarı atıp peşimde geziniyor bakalım ne olacak şu anda klavyenin üzerinde parmaklarımı yakalayıp didiklemek için koşturup duruyor. Biraz daha büyüsün girder deli anasının yanına:)
Gelelim bu kurabiyeye yapalı hayli zaman oldu yine annemden aldığım şu eski kitaptan aldım taifini oldukça değişik bir lezzeti var değişikliklerden hoşlananlar denesinler.
Malzemeler.(ben yarım ölçü yaptım bir tepsi çıktı) bu tam ölçü.
2 su bardağı acıbadem.
3 adet yumurta.
2 su bardağı kuru fasülye.
1 su bardağı şeker.
akşamdan ıslattığınız fasülyeleri haşlayın kabuklarını soyun.
Rondodan geçirip bastırarak süzgüden süzün.
Bademleri sıcak suda ıslatıp kabuklarını soyun onlarıda rondodan geçirin.
Dibi yuvarlak bir tencereye bademleri toz şekeri fasülyeleri koyup tahta bir kaşıkla ezerek karıştırın.
Bu karışımın içine yumurtayı kırın iyice yoğurun, hamur bütünleşince yağlı kağıt serilmiş tepsiye cevi büyüklüğünde hazırladığınız kurabiyeleri 3 parmak aryala dizin.
üzerlerine yumurta akı sürün isterseniz üzerine badenle süsleyebilirsiniz.
Hafif ısılı fırında üzeri parlayıp kurabiyeler kuruyana kadar pişirin.
Afiyet olsun...
Civcivle yazı yazmakta çok zormuş itkleye itekleye harfleri buluyorum arada parmaklarınada bastığım oldu:(

8 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

yavrum ya, nası atmışlar onu kümesten:(


kurabiye çok ilginçmiş,hem fasulye hem badem. ama güzel bişeye benziyor:)

ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

çok niyetlendim eve bir civciv alayım diye ama bakamayız öldürürüz diye çok korktum.

müjde dedi ki...

Çok nefis görünüyor.Ellerine sağlık Melekciğim.Sevgiler...

Tijen dedi ki...

Melek'ciğim,
Bu sıcakta tek yapılacak şey soğuk karpuz yemek galiba!

Canan dedi ki...

Anaaaam! O ne şeker bişey öyle! Maşallah diyeyi de nazar değmesin. Benim de oğlumun böyle şeker bir civcivi vardı ama ne yazık ki evde bakamayınca karşı komşulara verdik. Şimdi tavuk olmuş.

Kurabiyen pek güzel görünüyor. İç malzemesi de oldukça ilginç. Denemek lazım.

Öptüm güzel yanaklarından
Canan

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Ah kıyamam ben o tatlı civcive. Nasıl da atmışlar kıymışlar bebişe.

Canım civcivn çok tatlı kurabiyelerinde pek lezzetli görünüyor.

Ellerine sağlık canım
sevgiler
http://www.lezzetibol.com

Betül İnce dedi ki...

Bu minik çok tatlı gerçekten, geçmiş olsun ona.
Kurabiye gerçekten çok değişik, ellerine sağlık Melek'ciğim.
Başınız sağolsun.

Sevgilerimle.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

melekcim ne hoş bir tarif böyle..
merak etmedim desem yanlış olur :)))
ama herşey dönünce artık..
sevgiler canım..
*(ÇOK SICAK CANIM HAKLISIN :(((
SABR MELEKCİM SABR.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...