22 Şubat 2008 Cuma

YEŞİL MERCİMEK KEBABI süper...

Bu yazıyı dün annemde Genç Beyin, dergisinde okudum ve çok hoşuma gitti bakalım sizde beğenecekmisiniz?

TIPTA GELİNEN SON NOKTA...
MÖ 2000= Al bu otu ye.
MS 1000= O ot kötü, bu duayı oku.
MS 1250= O dua batıl inanç, al bu iksiri iç.
MS 1500= O iksirin ne faydası var? Al bu hapı yut.
MS 1750= O hap etkisiz, al bu antibiyotiği iç.
MS 2000= O antibiyotik kimyasal, al bu otu ye..
Nasıl....



Dün yeşil mercimek pişirmek istedim ama Melih bu günlerde hiç doğru beslenmez olduğu için, bunuda yemeyeceğini düşündüm ve bu yemeği iskender gibi bi şekle sokmak istedim.

Düşündüm düşündüm böyle bir çare buldum. Böreklerde nasıl kıymalı bir lezzet ortaya çıkıyor, yemekde neden olmasın diyerek başladım işe..

İyice haşlanan mercimeği kavrulmuş soğanla ve salçayla karıştırdım kavurdum.

İçine biraz su karabiber tuz ve çok az kimyon kuydum pişirdim.

Ekmekleri küp küp kestim tavada kızarttım.

Kızaran ekmeklerin içine tereyağı koyup biraz daha ateşte çevirdim.

Sarımsaklı yoğurt hazırladım.

Şimdi servis zamanı...

Büyük bir kayık tabağın içine ekmekleri koydum .
Üzerine mercimekleri her tarafına gelecek şekilde kaşıkla döktüm.

Yoğurdu ve en üstüne kızdırılmış biberli tereyağını döküp, domates, yeşil biber ve soğanla servise sundum.

Çok lezzetli bir yemek oldu hepinize tavsiye ediyorum.

31 yorum:

SevgiSeli40 dedi ki...

canim
Bak etsizde kebap oluyormus gayette güzel olmus önceden hatirliyorum bir kadin vardi hep yesil mercimegin tariflerini veriyordu cokta degisik olmus eline saglik canim öptüm

Sibel'in Tarif Defteri dedi ki...

oooh ilk yorum benden... Meleğim sen naapmışsın böylee... ne hoş bi şey olmuş...tadının da süper olduğuna eminim.Mercimeği çok severim (ay bu aralar ne çok şey sever oldum ben, ye babam ye)Kesin deneyeceğim bunu bayıldım valla...
Canım sana lezzetli güzel bir haftasonu dilerim...
Sevgiler

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Görüntü muhteşem olmuşşşşşş, ellerine sağlık...

Tijen dedi ki...

Harika fikir Melek'ciğim!
Fasulye mantısını biliyordum ama mercimek kebabının mucidi sensin, bundan böyle de öyle anılacaksın, biline.

sevgi dedi ki...

kesinlikle s�per olmu� ellerine sa�l�k
bir insan�n hayal g�c� y�ksek olmal� budur i�te
sevgilerle

http://asotu.blogcu.com dedi ki...

melekciğim tıpta gelinen son nokta gerçekten muhteşem:)))başa döndük yani:))en doğrusu gerçi.ben ilaç kullanmam örneğin, çocuklarıma da içirmem.ancaaaaaak çok önemli bir rahatsızlık olursa elbetteki kullanırız.neyse;
çocuklara yemek yedireceğiz diye neler yaratabiliyoruz değilmi canım.mercimekli börek yapmıştım çok güzel olmuştu.bu neden olmasın.eminim harikadır.ellerine sağlık.
sebilay.

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

canım ellerine sağlık kebapta kebap yani...öpüyorum sevgilerimle

kizilciksurubu dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor canim,ellerine saglik.Hayirli cumalar,hayirli hafta sonlari diliyorum.

http://ballkabak.blogspot.com/ dedi ki...

Hayatım agzımın suları aka aka bakıyorum ama bu kadarda güzel yapılmaz ki canım istiyorrrrrr

3K dedi ki...

hımmm çok leziz yemekler var burada

ama asla kimse benim tariflerimi geçemez

hobi olarak verdiğim tariflerime bakarsanız memnun olurum acaba profesyonelleşsem mi diye de düşünüyorum :)

http://pratiktariflerkatalogu.blogspot.com/

Nihal dedi ki...

Melek merhaba
Ne kadar reknli bir siten var.
bıdık,minnoş,miniş hepsi çok hoş =)
Yeşil mercimekli kebabını çok merak ettim denemek lazım ellerine sağlık.
www.lezzetavcisi.net

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Görüntüsüne baktığımda tadını tahmin edebiliyorum.Ellerine sağlık arkadaşım nefis olmuş...

Feyza Fidan dedi ki...

Ayy Meleğim valla bayıldım bu tarifee..Ete ne gerek varmış mercimekli kebap varken vallahi..Zaten protein deposu..
İnşallah yemiştir Melihte :)))
Ellerine sağlık arkadaşım,
Öpüyorum çok..

ebrulitatlar dedi ki...

Melek'cim ne güzel düşünmüşsün. Çok güzel görünüyor. Nefis. Ellerine sağlık. sevgiler, güzel bir hafta sonu geçirmen dileğiyle..

ezgi uğurlu dedi ki...

MELEKCİM TAM BANA GÖRE BİR TARF OLMUŞ BU.ENFES GÖRÜNÜYOR.ELLERNE SAGLIK CANIM KOCAMAN SEVGİLER

hilal kaya dedi ki...

canım süper bir fikir, harika bir sunum ellerine sağlık... sevgiler...

Aymen dedi ki...

Bu kebap tam benlik Melekcim. Et yok içinde, mükemmel görünüyor. Bu yemek patlıcanlada yapılabilir bence. Ellerine sağlık harikasın.

lezzetlilerim dedi ki...

Ellerine sağlık canım. Sevgiler

SERAP dedi ki...

Melekcim vejeteryan olan ve önümüzdeki günlerde bize yemege gelen arkadaslarima ikram edebilmek icin degisik tarifler arayisindaydim...bak bu mercimekli ,sarimsakli müthis lezzeti muhakkak deneyecegim...
ayrica tiplta gelinen son nokta yazisida cok hosuma gitti...sevgiler

AYCA dedi ki...

Melekcim ellerine sağlık, harika ve çok değişik bir tarif olmuş..:))
bu tarifi mutlaka yapacagım...))
İyi hafta sonları dilerim...

ayşegülmutfakta dedi ki...

çocuklarımız yemek yesin diye bizim ilham perileri tam gün mesai yapıyorlar ne güzel:) güzel olmuş cnm eline sağlık

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar Melekcigim, bune lezzet, bu ne bululus, bayildim inan, coook nefis görünüyor, ben buna iskender gibi yerim, MÖ ve Sonra silbastanmi olmus, tabiattin Allahin yarttiginin hic bir sey yerini tutmayacagi tekrar anlasilmis, güzel bir hafta sonu diliyerek seni Diyet Etkinligimize bekliyoruz, sevgiler....

sihirli eller dedi ki...

çok güzel görünüyor.ilk defa duydum bu yemeği.ms 2000'e harfiyen uyuyoruz her hastalığımızda..

LeYYa dedi ki...

mercimek kebabı çok cazip geldi.m ö 2000 ile milattan sonraki 2000 olayı ise çok esprisel bir o kadarda gerçek bir tesbit.tşk ler iki güzel güzel paylaşım için))sevgiler..

adigenisehilal dedi ki...

wayyy... yine bir icat ha??.. ama ii olmuş valla bak benim koca çocuk da yeşil mercimek pek sevmiyo... bilirsin ben de bayılırım... bir de böyle deneyeyim... öperim seni...

Ferhanca dedi ki...

Mercimek bizim evdede çok sevilir..ellerine sağlık güzel bir tarif..sevgiler

elifin tarifleri dedi ki...

Bir mercimek yemeği bu kadar mı çekici görünür :)) ellerine sağlık...

Mihriban dedi ki...

Sevgili melek
harika olmuşşşş ellerine sağlık .Vallahi fikirlerine hayranım. Sevgiler...

SOFRAM dedi ki...

Canım mercimekten kebap harika birşey olmuş, söylemesen inan anlaşılmıyor, zaten yeşil mercimekte et lezzetinde ellerine sağlık güzelim, çok güzel olmuş, sevgiler...

Acemi Şef dedi ki...

Melekcim yaratıcılık bu. Bence enfes olmuştur üstelik protein değeri de et ile aynı ;)

dantelistan dedi ki...

merhaba blogunuza akasyakokusu blogspot arkadaşdan gördüm ve geldim müthiş tarifler özellikle yeşil mercimeği seven biri olarak kebabınızı deneyeceğim.iyi geceler dilerim

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...