12 Temmuz 2015 Pazar

KİRAZ ŞEKERLEMESİ

Kiraz Şekerlemesi
  Bu pastanelerin  pastalarda tatlılarda kullandıkları şekerlemeleri hep denemek isteyip sonrasında unutup kiraz zamanını kaçırmışımdır...
Bu yıl eve pek çok kiraz girdi ve dolapta öylece yenmeyi bekledi... Ramazanda iftar sonrası meyve yemeye zaman kalmıyor meyveleri hep komposto yaptım ziyan olmaktan kurtardım... kirazları kalınca aklıma şekerleme yapmak geldi ve hemen bir deneme yaptım... sonuç nasıl oldu derseniz?  Kirazlar reçel gibi kendini bırakmadı resimde gördüğünüz gibi daha diri oldular ama hazır satılanlar gibi çıtır olmadılar onların çıtır olmasının nedeni glikoz şurubu kullanılması olabilir diye düşünüyorum...
Gelelim benim şekerleme denememe...
ilk olarak 1 avuç kadar sönmemiş kireci 2 litre suya ıslatın vr en az 8-10 saat kalsın üzerinde şefaf incecik sert bir tabaka oluşacaktır buna kireç kaymağı denir işte o kaymak ve su bizim için çok değerli.. meyvelerimizin sert olması onun sayesinde... ıslattığınız kereci alttaki kireci bulandırmadan üzerindeki berrak suyu dikkatlice boşaltın kalan kireç artık kullanılmayacaktır onu atabilirsiniz...
250 gr kirazın çekirdeklerini mümkün olduğu kadar zedelemeden çıkartın...
Kirazları bu suyun içine atın kirazlar bu suyun içinde 10 -12 saat ıslansınlar...
Kirazların ıslanma süresi tamamlanınca onları bol suyla yıkayıp süzgüye alın..
diğer tarafta 2 çay bardağı şekeri 1 buçuk çay bardağı su ile kaynamaya bırakın şerbet kaynamaya başlayınca kirazları şerbete atın ve açık ateşte kaynatın 2-3 dk kadar kaynadıktan sonra ocağı kısın içine 1-2 damla kırmızı gıda boyası yada bir parça nöbet şekeri atın ve kısık ateşte yarım saat kadar kaynasın sonra içine bir parça limon suyu ilave edin limon tuzu eriyince şekerlemeyi ocaktan alın...
Kiraz Şekerlemesi
Bu kirazların rengi niye böyle derseniz sebebi  aćik renk olanlar beyaz kiraz şunu anladım ki hazur şekerlemeler beyaz kirazla yapılıyor.. çünkü hem rengi  çok daha güzel ve şefaf oluyor hem de daha sert oldu...
bunuda bir dipnot olarak yazıyorum ki yapmak isterseniz buna göz önünde bulundurun...
Şimdilik hosçakalın...
Önümüz bayram bakalım ne tatlısı yapcağız😉😉😉

2 yorum:

Bizim Mutfak-Aysel dedi ki...

Melek'ciğim merhaba, seninle aynı zamanlarda yaptım kiraz şekerlemesini ama benimkiler olmadı. Benim kirazlar da sert pembe-beyaz kirazdı. O kadar emek boşa gitti. Kireç biraz beklemiş kireçti ondan olabilir mi acaba. Ellerine sağlık arkadaşım sevgiler... http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

meleginmarifetleri dedi ki...

Emeğinizin boşa gitmesine çok üzüldüm ama büyüklerimizden duydugum kadarıyla kireç çok durunca kuvveti gider derlerdi eskiden bunu tam olarak bilmiyorum ama çocukluğumdan aklımda kalan bu belkide onun için olmamıştır... ben yaptığım her şeyi aklıma geldiği kadarıyla tek tek anlatmaya çalışıyorum ki emekler boşa gitmesin...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...